کد خبر: ۴۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه های مختلف بیان داشت: این بانک از سال 86 به همت 10بانک بزرگ کشور و به منظور تحقق مسئولیت های اجتماعی دولت پایه گذاری شده و در 4 سال گذشته اقدامات موثری در رشد منابع قرض الحسنه و ارائه تسهیلات در عرصه های مختلف اقتصادی- اجتماعی انجام نموده است.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی و بازاریابی بانک قرض الحسنه مهر ایران، مرتضی اکبری در خصوص فعالیت های بانک در 9 سال گذشته اظهار داشت: در این مدت بالغ بر 2 میلیون و چهارصد هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به ارزش بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان با میانگین هر فقره 8/5 میلیون تومان پرداخت شده که از این میزان تعداد یک میلیون و هشتصد و پنجاه هزار فقره آن در دولت یازدهم اعطاء شده است که 430 هزار فقره آن مربوط به سال 95 می باشد.
وی با اشاره به کاهش منابع قرض الحسنه در شبکه بانکی کشور افزود: در سه سال گذشته با وجود کاهش  منابع قرض الحسنه سایر بانکهای کشور، منابع این بانک با 30 الی 35 درصد رشد سالانه  همراه بوده است. تا کنون با اقدامات صورت گرفته حدود 30 درصد رشد در جذب منابع قرض الحسنه داشته ایم و پیش بینی می شود تا پایان سال این میزان به 35 درصد افزایش پیدا کند.
مرتضی اکبری در خصوص مسئولیت های اجتماعی بانک گفت: برطرف کردن نیازهای ضروری و تامین مالی برای کارآفرینی های خُرد، کمک به توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و حمایت از کسب و کارهای کوچک خانواده بزرگ کمیته امداد حضرت امام (ره) در قالب تفاهم نامه های منعقده یکی از اهداف و ماموریت های بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل می باشد، شایان ذکر است قریب 60 درصد تسهیلات بانک به مقوله کارآفرینی و اشتغالزایی اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: علاوه بر این بانک قرض الحسنه مهر ایران گام های شایسته ای در راستای بهداشت و درمان ، تسهیلات دانشجویی، ازدواج جوانان و... برداشته است که بخشی از مسئولیت های اجتماعی این بانک را شامل می شود.
اکبری تصریح کرد: این بانک در زمینه های متنوع عملکرد مثبت و شایسته ای داشته که یکی از حوزه های موثر آن اعطای تسهیلات ازدواج یکصد میلیون ریالی به جوانان است و در این زمینه پیشگام شبکه بانکی کشور می باشد.
وی ضمن تاکید بر مقوله ازدواج جوانان و اهتمام بانک قرض الحسنه  مهر ایران  در این امر بیان داشت: در این مبحث بالغ بر 16 هزار فقره تسهیلات ازدواج یکصد میلیون ریالی در سال 95 پرداخت شده که عددی بالغ بر 170 میلیارد تومان می باشد و نسبت به سال گذشته نزدیک به 170 درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به طرح پیوند مهر ایران خاطرنشان ساخت: طرح پیوند مهر ایران نیز با هدف تسهیل در امور ازدواج جوانان در این بانک طراحی شده و اقدام مطلوبی جهت برنامه ریزی و پیش بینی هزینه های ازدواج در سال های آینده برای خانواده ها به شمار می آید.
وی افزود: در این طرح بانک به دنبال تدبیری است که خانواده ها با توجه به پیش بینی زمان ازدواج فرزندان خود بتوانند بخشی از هزینه های جهیزیه و عروسی را با بهره مندی از این تسهیلات تامین نمایند.
وی اضافه کرد: در این طرح خانواده ها با مشارکت خود می توانند طی برنامه ریزی یک الی ده ساله از تسهیلات 40 تا 80 میلیون تومانی بانک قرض الحسنه مهر ایران بهره مند گردند. میزان این مشارکت بسیار کوچک است و در ازای سپرده گذاری مبالغ اندک یا ایجاد رسوب حاصل از گردش حساب می شود در آینده ای نزدیک از مبلغ قابل توجهی برای تامین بخشی از هزینه های ابتدایی زندگی خود در قالب دریافت تسهیلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد 4 درصد استفاده نمایند.
مرتضی اکبری ضمن تاکید بر خدمات بانک در حوزه سلامت و درمان بیان داشت: در این زمینه نیازمندانی هستند که برای تامین هزینه های درمان ناتوانند. دراین نوع از طرح های تسهیلاتی بانک، به ویژه در مناطق محروم، کسانی که در بیمارستان بستری می باشند می توانند از تسهیلات درمان استفاده نمایند.
وی افزود: در این طرح بیمارستان های خیریه ساز و یا وزارت بهداشت در کنار تمرکز و گردش مالی قسمتی از حساب های خود افرادی را به بانک معرفی می نمایند و بانک با اعطای تسهیلات قرض الحسنه ، بخشی از نیاز مالی و هزینه های درمان آنان را تامین می کند.
اکبری با اشاره به ایجاد باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه مهر ایران گفت: این طرح فراهم شده است تا خیرین و خانواده های آنان بتوانند علاوه بر آن اقدام اصلی و خیر خود با ایجاد گردش مالی در سپرده ها و کسب امتیازات اعتباری لازم با شناسایی نیازمندان واقعی جامعه به توانمندسازی آنان در عرصه های مختلف کمک نمایند.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: برای مثال چنانچه فرد خیری اقدام به احداث مدرسه ، بیمارستان و یا مسجدی نماید، چنانچه پرداخت های خود را در این بانک متمرکز کند از محل رسوب حاصل از همین گردش مالی امکان اعطای تسهیلات قرض الحسنه به تعدادی از نیازمندان واقعی مهیا می شود.
وی گفت: در باشگاه خیرین بانک قرض الحسنه مهر ایران به دنبال شناسایی خیرین در حوزه های مختلف سلامت،آموزش، مذهبی می باشد تا آنان این مجموعه را به عنوان بانک عامل برای انجام امور خیریه خود انتخاب نمایند.
اکبری ضمن معرفی طرح رویش باور به عنوان یکی دیگر از طرح های خیرین بانک تصریح کرد: همچنین امکان دیگری نیز برای خیرین جامعه ایجاد شده که در آن فرد منابع خود را در بانک سپرده گذاری می کند و مشخص می نماید که این منابع تنها در امر خیریه و به منظور درمان، جهیزیه، رفع مایحتاج ضروری و... اختصاص یابد که در این راستا بانک منابع سپرده گذاری شده را تنها به امور مدنظر آن خیر اختصاص می دهد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: نسبت معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایرن یک درصد است که این امر، عملکرد خوب بانک در سیستم بانکی کشور را نشان می دهد.
وی در خصوص همکاری با مرکز علمی و دانشگاهی گفت: در این زمینه تعاملات موثری در دو حوزه کارکنان و دانشجویان با مراکز علمی و دانشگاهی کشور مانند دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه تهران و دانشگاه های علمی و کاربردی، پیام نور و آزاد اسلامی ایجاد شده است. با اقدامات موثربانک سطح این همکاری ها رو به افزایش می باشد و پیش بینی می کنیم که تا سال آینده میزان این همکاری ها افزایش یابد.
مرتضی اکبری در خصوص چشم انداز بانک قرض الحسنه مهر ایران اظهار داشت: این بانک صرف نظر از کلیه مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد در پنج سال آینده یکی از بانک های بزرگ کشور خواهد بود و استقبال مردمی از این بانک در حال افزایش می باشد.
وی افزود: همچنین مسئولین نیز دید بسیار مثبتی به بانک قرض الحسنه مهر ایران دارند و چنانچه با همین رویه عملکرد بانک ادامه پیدا کند پیش بینی می کنیم که طی سه سال آینده منابع بانک افزایش چشمگیری یابد.

نام:
ایمیل:
* نظر: