کد خبر: ۴۴۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
رئیس پلیس راهور ناجا مطرح کرد:
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: طبق میانگین کشوری بی‌توجهی رانندگان به جلو، خستگی و خواب آلودگی آنها علت اصلی ۴۰ درصد سوانح جاده‌ای نوروز امسال بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا به اجرای طرح نوروزی از ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ تا ۱۴ فروردین جاری در جاده‌ها نیز اشاره کرد و گفت: میزان سوانح رانندگی از ابتدای آغاز اجرای این طرح تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشته است.
سردار تقی مهری گفت: از ابتدای طرح نوروزی امسال تاکنون تردد خودروها در سطح کشور بیش از ۳ درصد نسبت به مدت مشابه افزایش داشته و استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، گیلان، مازندران، البرز، تهران و قزوین پرترافیک‌ترین جاده‌ها را داشته‌اند.
وی افزود: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز و رانندگان پرخطری است که با سرعت زیاد و حرکات نمایشی و مارپیچ موجب مرگ دیگران می‌شود.
رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در این راستا با هماهنگی دستگاه قضایی رانندگانی که پس از مصرف مواد الکلی و روانگردان اقدام به رانندگی کنند ضمن اعمال قانون با اختیارات قانونی توقیف و رانندگان به مرجع قضایی معرفی می‌شوند.
وی گفت: با وجود اینکه افزون بر ۲ میلیون خودرو سال ۹۵ شماره گذاری شد و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز گواهینامه جدید گرفته‌اند خوشبختانه امسال در سطح جاده‌ها وضعیت مناسبی داریم.
سردار مهری با بیان اینکه جاده‌های کویری نیاز به ایجاد استراحتگاه‌های بیشتری دارند، از رانندگان خواست با عجله و خستگی اقدام به رانندگی نکنند و ضمن توجه به علائم راهنمایی، سرنشینان نیز شرایط مناسبی را برای راننده فراهم کنند تا شیرینی سفر به تلخی تصادف تبدیل نشود.
وی با اشاره به این که تاکنون گره ترافیکی و در راه‌مانده‌ای در جاده‌های کشور نداشته‌ایم گفت: شهروندان حتماً پیش از اقدام به سفر از طریق تماس با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و سامانه تلفنی۱۲۰ از وضعیت راه‌ها اطلاع حاصل کنند.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به ورود خیل عظیم مسافران به مشهد اشاره و بیان کرد: رانندگان باید در این کلانشهر با احتیاط بیشتر برانند و مراقب عابران پیاده باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار