کد خبر: ۵۳۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱
مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید بانک ملت با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.


به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملت، در این مراسم، دکتر محمد بیگدلی به عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی و از زحمات و تلاش های دکتر هادی اخلاقی فیض آثار در طول تصدی این پست قدردانی شد.
دکتر عبدالرحمن ندیمی بوشهری در این مراسم با قدردانی از تلاش های دکتر هادی اخلاقی در طول دوره مدیریت عاملی بانک ملت، اظهار امیدواری کرد که ایشان در ادامه فعالیت های خود نیز منشاء خیر و برکت در نظام بانکی کشور باشند.
وی از بانک ملت به عنوان یکی از بانک های خوب و تاثیرگذار کشور یاد کرد و گفت: خوشبختانه بانک ملت مدیران زیادی را برای نظام بانکی کشور تربیت کرده که این مدیران جزو مدیران خوشنام و توانمند این سیستم به شمار می روند.
معاون وزیر اقتصاد با ابراز خرسندی از انتصاب مدیری از بدنه بانک ملت به عنوان مدیرعامل جدید این بانک، تاکید کرد: خوشبختانه آقای بیگدلی از سربازی در بانک ملت به درجه سرداری رسیده و تمامی مشاغل را در این بانک بزرگ، تجربه کرده اند.
وی با بیان این نکته که مردان بزرگ در نظام بانکی، از درب کوچک شعبه وارد شده اند، ادامه داد: آقای بیگدلی انتخاب شخص وزیر اقتصاد هستند که از میان گزینه های مختلف برای این پست برگزیده شده اند.
دکتر ندیمی بوشهری، سابقه خوب، روشن و شفاف مدیرعامل جدید بانک ملت را دلیل انتخاب ایشان برای تصدی این سمت، خواند و اظهار داشت: مدیریت این بانک بزرگ، مسوولیت خطیر و کار بزرگی است که امیدوارم با تدابیر مدیرعامل جدید، این قافله با موفقیت به مقصد برسد.
دکتر محمد بیگدلی، مدیرعامل جدید بانک ملت هم در سخنانی با قدردانی از اعتماد وزیر اقتصاد و هیات مدیره برای سپردن این مسوولیت سنگین به وی، اظهار امیدواری کرد که با استعانت از خداوند متعال و همراهی و همکاری کارکنان، کارنامه ای مثبت و قابل قبول را از خود برجای بگذارد.
وی با قدردانی از تلاش تمامی مدیران عامل و اعضای هیات مدیره پیشین و همچنین کارکنان شاغل و بازنشسته در راستای توسعه و اعتلای نام بزرگ بانک ملت، خاطرنشان کرد: بانک ملت شایسته دستیابی به رفیع ترین جایگاه ها در نظام بانکی کشور است و همه ما به فعالیت در این بانک افتخار می کنیم.
دکتر بیگدلی از زحمات و تلاش های دکتر اخلاقی فیض آثار مدیرعامل پیشین در طول زمان تصدی این پست تشکر کرد و گفت: ایشان از هیچ تلاشی برای موفقیت بانک ملت فروگذار نکردند و در شرایط سخت و دشوار نظام بانکی، موفقیت های زیادی را با همکاری کارکنان شریف و خدوم، برای این بانک رقم زدند.
وی خوشنامی و مرغوب بودن برند بانک ملت را مرهون تلاش تمامی کارکنان در سطح کشور خواند و اظهار امیدواری کرد که این برند، روز به روز خوشنام تر و متعالی تر شود.
مدیرعامل بانک ملت، استحکام در نیروی انسانی، ساختار مدیریت و زیرساخت های آی تی را از مزیت های بانک ملت برشمرد و گفت: با وجود این مزیت ها، نوسانات مقطعی نمی تواند بانک را از مسیر اصلی خود خارج کند.
وی با بیان این نکته که بانک ملت در طول سال های فعالیت خود همواره نوآوری های زیادی داشته و باعث ارتقای سطح نظام بانکی کشور شده است، یادآور شد: این بانک همیشه رقیب خوبی برای بانک های دیگر بوده است.
دکتر بیگدلی، نیروی انسانی را نخستین مشتری و مهم ترین ذینفع و دارایی گران سنگ بانک ملت دانست و گفت: نیروی انسانی بادانش و خردورز، باعث زیبایی تصویر و برند این بانک در بین بانک ها و نهادهای مالی کشور شده است.
وی انسجام، وحدت و همگرایی کارکنان و مدیران را سرمایه اجتماعی بانک ملت عنوان کرد و افزود: اعتماد موجود بین کارکنان، مدیران و حتی بازنشستگان این بانک، سرمایه بزرگی است که باید آن را ارج بنهیم.
مدیرعامل بانک ملت، شرایط پیشرفت را برای بانک ملت مهیا دانست و اضافه کرد: کارکنان بادانش و وفادار، زیرساخت های قوی و هیات مدیره منسجم و همراه در کنار مشارکت هوشمندانه و باانگیزه کارکنان، راه بانک ملت را برای برداشتن گام های بلند و تاثیرگذار، هموار ساخته است.
دکتر بیگدلی، استفاده از خرد جمعی و کار تیمی در جهت ساختن آینده ای بهتر برای کارکنان، مشتریان و سهامداران را در دستور کار بانک خواند و گفت: همه ذینفعان باید از تلاش ها و فعالیت های انجام شده بهره مند شوند تا بانکی موفق داشته باشیم.
وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم که روز به روز فاصله بین اهداف فردی و سازمانی، کمتر و دلسوزی و تلاش برای اهداف بانک بیشتر شود و بانک ملت در اوج قرار بگیرد.
به گفته مدیرعامل بانک ملت، توجه جدی به اقتصاد مقاومتی، کمک به بنگاه های کوچک و متوسط، توانمندسازی بخش های اقتصادی و تامین منابع مالی و سرمایه در گردش بنگاه های اقتصادی در دستور کار بانک ملت بوده است که مورد اهتمام بیشتری قرار خواهد گرفت.
دکتر بیگدلی تاکید کرد: اولویت دهی به بخش های تولیدی، مدیریت بهینه دارایی ها و ساماندهی املاک مازاد
می تواند زمینه ساز پویایی بیشتر بانک ملت باشد.
وی موفقیت های روزافزون بانک ملت را زبانزد نظام بانکی کشور خواند و یادآور شد: توجه به مسوولیت های اجتماعی نیز همواره مدنظر این بانک بوده و خواهد بود.
دکتر بیگدلی از بانک ملت به عنوان یک بانک استراتژی محور نام برد و اظهار داشت: در فاز بعدی باید وارد فاز انسجام استراتژیک شویم که در این راستا بازنگری در چارچوب مضامین استراتژیک و برنامه عملیاتی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به این نکته که هیچ کاری خارج از برنامه تدوین شده در بانک انجام نخواهد شد، خواستار تقویت فرهنگ برنامه محور شد و ادامه داد: مدل رفتار اقتصادی بهینه باید در بانک پیاده سازی شود تا همه ذینفعان از آن بهره مند شوند و این امر جز در سایه انسجام، اتحاد، همدلی و همت همه کارکنان در سراسر کشور، امکان پذیر نخواهد بود.
دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل پیشین و عضو هیات مدیره بانک ملت نیز در سخنانی با تبریک به آقای بیگدلی بابت برعهده گرفتن مسوولیت سنگین مدیریت عاملی این بانک، اظهار داشت: بانک ملت یکی از بانک های بزرگ کشور است که تاثیر غیرقابل انکاری در نظام بانکی کشور برجای گذاشته است.
وی افزود: بانک ملت محل جلوس و حضور رادمردان و بزرگمردانی بوده است که هرکدام خط کش و معیار و ملاک ارزیابی مدیران نظام بانکی هستند.
دکتر اخلاقی تاکید کرد: از وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکر می کنم که با حسن تدبیر و اشراف به شرایط بانک ملت و نظام بانکی، فردی از بدنه این بانک را که مسوولیت هیات مدیره را نیز در اختیار داشت، برای پست مدیریت عاملی انتخاب کردند.
وی همچنین گزارشی از عملکرد خود در طول حدود ۱۶ ماه تصدی پست مدیریت عاملی بانک ملت ارائه کرد و گفت: اکنون بانک ملت در مسیر درست خود قرار گرفته است و همه شاخص های کلیدی آن در وضعیت سبز و درخشان قرار دارند.
به گفته دکتر اخلاقی، موفقیت های به دست آمده حاصل تلاش تک تک مدیران و کارکنان بانک ملت است که با غیرت تمام، مسیر سخت و دشواری را طی کردند و برای ارتقای جایگاه این بانک از هیچ کوششی دریغ نکردند.
وی نیروی بادانش، فهیم، حرفه ای، همراه و برنامه پذیر را از مزیت های بانک ملت در برابر سایر بانک ها عنوان کرد و گفت: بدون وجود این نیروها نمی توانستیم در مدت ۱۶ ماه، این موفقیت ها را رقم بزنیم.
حسن روستا، نایب رییس هیات مدیره بانک ملت هم در سخنانی گزارشی از عملکرد بانک ملت در طول حدود یک و نیم سال گذشته ارائه کرد و گفت: دکتر اخلاقی در شرایط سختی، سکان هدایت بانک ملت را در دست گرفتند ولی با مدیریت ایشان، بحران ایجاد شده به خوبی مدیریت شد و اکنون از زبان تک تک مدیران و کارکنان، از ایشان قدردانی می کنم.
وی نقش تیم بزرگ بانک ملت در صف و ستاد را در همراهی مدیرعامل و هیات مدیره، انکارناپذیر خواند و یادآور شد: اگر این همراهی ها نبود بی تردید موفقیتی نیز به دست نمی آمد.
روستا، رتبه دوم نظام بانکی در تجهیز بهینه منابع، رتبه نخست در مصارف و رتبه اول در نسبت مطالبات به مصارف را از دستاوردهای بانک ملت عنوان کرد و گفت: رتبه اول در نقدشوندگی سهام در بین بانک های بورسی و همچنین داشتن بالاترین منابع ارزی از دیگر موفقیت های این بانک بزرگ است ضمن این که ۲۵ درصد تراکنش های ساتنا و پایا و بخش قابل توجهی از منابع بین بانکی، در اختیار بانک ملت قرار دارد.
به گفته عضو هیات مدیره بانک ملت، پرداخت بالغ بر ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ۱۲۲ هزار نفر از زوج های جوان و کسب رتبه دوم در این زمینه، از دیگر موفقیت های این بانک است ضمن این که بانک ملت در بخش وصول مطالبات نیز عملکرد درخشانی را از خود برجای گذاشته است.
وی با اظهار خرسندی از سپردن پرچم بانک ملت به دست مدیری توانمند از بدنه بانک ملت، این انتخاب را انتخابی هوشمندانه و از روی تدبیر خواند و گفت: آقای بیگدلی، مدیری متواضع، فروتن، مردمدار، با تجربه و دارای دانش بانکی و آکادمیک است که در تمامی لایه های بانک فعالیت داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: