کد خبر: ۶۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵

رمضانعلي سبحاني فر
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي‌

در شرايطي که تحريم وتهديد آمريکا، اقتصاد کشورمان را هدف قرار داده، اولويت ما رفتن به سوي اقتصاد مقاومتي و فاصله گرفتن از واردات بي رويه است. بنابر اين بايد به هر صورت ممکن بايد توليد داخلي را تقويت کنيم. اما با کمال تاسف شاهد هستيم که عده‌اي کالاي ايراني را به نداشتن کيفيت متهم مي‌کنند تا خريد خارجي خود را توجيه کرده باشند. در اين شرايط هنگامي‌که بدين اندازه کالاي بي کيفيت و نامرغوب چيني در کشور خريداري مي‌شود، آنهايي که دم از کالاي بي کيفيت ايراني مي‌زنند، بايد در اين خصوص پاسخ بدهند.

البته اينکه بخواهيم به صورت دستوري افراد را به خريد کالاي ايراني مجبورکنيم، پاسخگو نيست بنابر اين بايد به دنبال راهکار باشيم. يکي از اين راهکارها تقويت توان مالي اقشار متوسط رو به پايين است زيرا اينها بهترين گزينه براي خريد کالاي ايراني هستند. بنابر اين بايد درآمد آنان را به نوعي بالا ببريم که بتوانند دست به خريد کالاهايي به غير از کالاي مصرفي بزنند زيرا بخش اعظم درآمد کارگران و حقوق بگيران صرف تامين نيازهاي اوليه مي‌شود و آنقدر برايشان باقي نمي‌ماند که بتوانند لوازم خانگي يا محصولات ديگري را خريداري کنند.

بايد بدانيم که افزايش توليد و بازار فروش با حمايت از کالاي ايراني رابطه مستقيم دارد. هنگامي‌که افزايش توليد داشته باشيم و بتوانيم آن را بفروشيم، هم چرخ کارخانه‌ها مي‌چرخد، هم کارگران بيکار نمي‌شوند و هم وابستگي ما به خارج از کشور کاهش خواهد داشت.

نکته‌اي که مي‌بايست تمامي‌مردم کشورمان بدانند اين است که گاهي بايد به خاطر منافع ملي چشم بر روي تنوع ببنديم، اما اين را نيز تاکيد داريم که کيفيت را هرگز نمي‌توانيم منکر شويم و تمامي‌کساني که تاکيد دارند کالاي ايراني کيفيت ندارد، غرض ورزانه سخن مي‌گويند. تمامي‌کساني که در خانه‌هايشان يک جوان بيکاردارند، مي‌بايست به اجناس خانه‌هايشان توجه کنند و ببينند چند درصد آنها خارجي است. بايد بدانيم که هر کالاي خارجي که داخل خانه‌هايمان وجود دارد، مي‌توانست جوان بيکارمان را سرکار بفرستد که با خريد کالاي خارجي اين فرصت را از جوانامان گرفته‌ايم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار