کد خبر: ۶۱۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
«تجارت آنلاین» از حاشيه‌هاي ايجاد شده گزارش مي‌دهد
«تجارت آنلاین»: معاون وزير راه و شهرسازي مي‌گويد 40 درصد از دارندگان مسکن مهر، متقاضي فروش هستند. اين در حالي است که براساس بسياري از گزارش‌ها هنوز بخش زيادي از مسکن‌هاي مهر آماده نشده و به متقاضيان آنها تحويل داده نشده است.
معماي فاز 5 مسکن مهر پرديس
معاون وزير راه و شهرسازي مي‌گويد 40 درصد از دارندگان مسکن مهر، متقاضي فروش هستند. اين در حالي است که براساس بسياري از گزارش‌ها هنوز بخش زيادي از مسکن‌هاي مهر آماده نشده و به متقاضيان آنها تحويل داده نشده است. يکي از مجموعه‌هاي مسکن مهر که طي روزهاي گذشته با حاشيه‌هايي همراه بوده و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته، موضوعات پيش آمده براي فاز 5 مسکن مهر پرديس است. طي روزهاي گذشته صحبت‌هايي درباره تقاضا براي افزايش قيمت اين واحدها مطرح شد که با حاشيه‌هايي همراه شد. بررسي‌ها از افزايش قيمت مسکن مهر فاز ۵ پرديس نشان مي‌دهد شرکت عمران شهرهاي جديد ۱۴ تا ۱۶ ميليون تومان پول هريک از متقاضيان را به انبوه‌سازان پرداخت نکرده که مجموع اين رقم با توجه به ۱۰ هزار واحد اين فاز بين ۱۴۰ تا ۱۶۰ ميليارد تومان است.

براساس گزارش ايسنا، گروهي از متقاضيان مسکن مهر فاز ۵ پرديس در اعتراض به افزايش ۷ تا ۸ ميليون تومان واحدها که قبلا قيمت آن نهايي شده بود با خبرنگاران تماس گرفته و اعلام کردند که قصد دارند روز جمعه ۴ ارديبهشت ماه در اطراف اين واحدها چادر بزنند. ابتدا عنوان شد سازنده فاز ۵ پرديس درصدد گروکشي و افزايش قيمت است تا اين‌که با او تماس گرفتيم و موضوع را جويا شديم. ايرج رهبر مدعي دريافت ۱۴ تا ۱۶ ميليون تومان پول اضافه توسط شرکت عمران شهر جديد پرديس شد و ادعا کرد که شرکت عمران از متقاضيان ۷۵ ميليون تومان گرفته و به سازندگان ۵۶ ميليون تومان داده است. رهبر گفت: ۳ تا ۵ ميليون تومان هزينه‌هاي نظام مهندسي، ارزيابي و ... است. شرکت عمران مي‌گويد مابه‌التفاوت را براي آماده‌سازي و محوطه‌سازي هزينه مي‌کند. اين در حالي است که اين واحدها اجاره ۹۹ ساله است و مالکيت زمين آن در اختيار دولت قرار دارد. هزينه آماده‌سازي و زمين در زمان فروش يا اجاره ۹۹ ساله از مردم اخذ مي‌شود. لذا با توجه به اين‌که مالکيت زمين در اختيار دولت است هزينه آماده‌سازي، خدمات و زيرساخت‌ها را هم بايد دولت بپردازد و نبايد به هيچ عنوان پولي از مردم گرفته شود. پول آورده متقاضيان وتسهيلات فقط بايد صرف ساخت واحدها شود.

در فاز ۵ پرديس ۱۰ هزار واحد در دست احداث است که با احتساب اضافه دريافت ۱۴ تا ۱۶ ميليون توماني از هر واحد به رقمي‌معادل ۱۴۰ تا ۱۶۰ ميليارد تومان مي‌رسيم. اين در حالي است که متقاضيان نسبت به افزايش قيمت‌ها معترض هستند و به گفته آنان اگر سهم آورده آنها صرفا به ساخت واحد اختصاص مي‌يافت الان بايد در خانه‌هاي مسکن مهر مستقر مي‌شدند. بلاتکليفي شش ساله مردم در حالي ادامه دارد که شرکت عمران پرديس در سال ۱۳۹۵ قيمت‌ها را نهايي کرده بود. همين چند هفته پيش مديرعامل عمران پرديس در گفتگو با ايسنا مجددا بر موضوع عدم افزايش قيمت و برخورد با سازندگان کم‌کار تاکيد کرد. حالا اما ظاهرا همين مقام مسوول به متقاضيان اعلام کرده که درباره اعلام سازندگان مبني بر پرداخت ۷ تا ۸ ميليون تومان اضافه بر مبالغ قبلي، کاري از دست او برنمي‌آيد. پاسکاري متقاضيان بين شرکت عمران و انبوه‌سازان در حالي انجام مي‌شود که پي‌گيري‌هاي ايسنا براي ارتباط با مسوولان شرکت عمران به نتيجه نرسيد. بنا به ادعاي ايرج رهبر، زيربناهاي پرديس در حالي از جيب مردم هزينه شده که مسوولان فعلي همواره اين عملکرد مسوولان قبلي در دولت‌هاي نهم و دهم را نکوهش و تاکيد مي‌کردند که دولت به هيچ عنوان از پول مردم براي احداث خدمات و زيرساخت‌ها استفاده نخواهد کرد. در همين حال شرکت عمران شهر جديد پرديس در توضيحي سازنده فاز ۵ پرديس را به فرافکني متهم کرد و نوشته است آيا قبل از تکميل واحدها مجاز به پرداخت ۱۴۰ ميليارد تومان مورد ادعاي ايشان هستيم يا خير؟ به گزارش روابط عمومي‌شرکت عمران پرديس اعلام کرد: شرکت توسعه شهرسازي ايرانيان طي تفاهم‌نامه‌هاي ساخت و آماده‌سازي، وظيفه احداث تکميل ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جديد پرديس را دارد. در ادامه اين توضيحات آمده است: کليه پرداخت‌ها براساس کارکرد سازنده و با تاييد مشاوران مربوطه انجام مي‌گردد که صورت کارکردهاي تاييد شده سازنده، به صورت کامل پرداخت شده و اين شرکت هم‌اکنون بابت کارکرد هيچ‌گونه طلبي ندارد. ۱۴۰ ميليارد تومان ادعا شده توسط آقاي ايرج رهبر، آورده متقاضي است که پرداخت اين مبلغ بايد با ارائه کارکرد تاييد شده سازنده انجام شود. اين توضيحات مي‌افزايد: لازم به ذکر است پس از گذشت ۶ سال، پيشرفت فيزيکي شرکت سازنده در فاز ۵ و ۹ جديد، در بخش ساخت حدود ۷۱ درصد و پيشرفت فيزيکي در بخش آماده‌سازي و محوطه‌سازي حدود ۲۸ درصد بوده که از کليه فازهاي مسکن مهر شهر جديد پرديس عقب‌تر بوده و شايسته نيست متقاضيان محترم اين فاز نيز بيشتر از اين منتظر تکميل واحدهاي خود باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: