کد خبر: ۱۰۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
نخستین گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی با هدف کاهش وابستگی رونمایی شد.
در مراسم رونمایی از نخستین گیربکس ۶ سرعته دستی و اتوماتیک ایرانی که با حضور علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مهدی صادقی نیارکی سرپرست معاونت صنایع وزارت صنعت برگزار شد، فرشاد مقیمی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: نقشه راه بومی‌سازی فناوری تولید گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ۶ دنده با هدف کاهش وابستگی و کاهش مصرف سوخت و پاسخگویی به نیاز مصرف‌کنندگان با همکاری مهندسان ایران خودرو و شرکت‌های دانش بنیان تدوین شده و در حال اجراست.
بیشتر بخوانید: از اولین خودروی تمام برقی ایرانی رونمایی شد + تصاویر 
مقیمی افزود: تولید انبوه گیربکس ۶ سرعته دستی با ۹۵ درصد ساخت داخل از نیمه دوم سال آینده آغاز و تا پایان سال آینده ۱۰ هزار دستگاه از این گیربکس‌ها تولید خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: هدف ما از تولید این محصول ایجاد توانمندی در طراحی و ساخت داخل انواع گیربکس‌ها، بهبود قابلیت رانندگی، ارتقای کیفیت بهبود تعویض دنده، افزایش رضایتمندی مشتریان و کاهش هزینه‌های خدمات است. استفاده از این محصول در تولیدات ایران خودرو باعث حداقل ۲ و نیم درصد کاهش مصرف سوخت خواهد شد. نمونه اتوماتیک این گیربکس ۶ سرعته هم عمق ساخت داخل ۶۰ درصدی دارد.
 
نخستین گیربکس ۶ سرعته ایرانی رونمایی شد
او اضافه کرد: تولید انبوه این محصول در سه ماه پایانی سال آینده آغاز می‌شود و مطابق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ۹۹ هزار دستگاه از این نوع گیربکس تولید خواهد شد که کاهش ۱۰ درصدی مصرف سوخت و کاهش بیش از ۵۰ درصدی قیمت را در مقایسه با سایر گیربکس‌ها به همراه دارد.
نخستین گیربکس ۶ سرعته ایرانی رونمایی شد

مقیمی گفت: مطالعات بازاریابی نشان می‌دهد که سالانه حداقل ۱۰۰ هزار دستگاه گیربکس‌های ۶ دنده دستی و اتوماتیک مورد نیاز بازار است که در نقشه راه توسعه محصول ایران خودرو تأمین این نیاز دیده شده است.

او افزود: گیربکس دستی و اتوماتیک ۶ سرعته با همکاری مرکز تحقیقات ایران خودرو و شرکت‌های ساپکو و نیرو محرکه و بدون اتکا به شرکت‌های خارجی طراحی و تولید شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار