کد خبر: ۱۰۰۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
ملک‌رادار اولین تحلیل قیمتی از بازار آنلاین مسکن بعد از اپیدمی را منتشر کرد:

بررسی آگهی‌های مسکن در استان‌های تهران و البرز و منطقه خراسان در دو هفته پایانی بهمن و دو هفته ابتدایی اسفند نشان می‌دهد قیمت‌های ثبت شده در این آگهی‌ها به صورت کلی روند افزایشی دارند؛ هرچند تهران، هفته اول اسفند را با کاهش قیمت‌ها پشت سر گذاشت.
آگهی‌های ملکی ثبت شده در تهران نشان می‌دهند روند افزایش قیمت‌ها در دو بخش اجاره و فروش، در هفته اول اسفند، معکوس شد؛ اما در هفته دوم اسفند مجددا روند افزایش ادامه یافت و حتی سطح قیمت‌ها به بیش از هفته آخر بهمن رسید. این روند در آگهی‌های ثبت شده از سوی مالکان و مشاوران املاک به صورت یکسان دیده می‌شود.
در استان البرز آگهی‌های فروش ملک، بدون توجه به رخدادهای هفته‌های اخیر، کاملا افزایش قیمت داشته‌اند؛ اما در هفته آخر بهمن شاهد کاهش قیمت در آگهی‌های اجاره منتشر شده از سوی مالکان هستیم که این روند با شیبی ملایم در دو هفته ابتدایی اسفند در آگهی‌های مشاوران املاک نیز دیده می‌شود.
در منطقه خراسان نیز آگهی‌های فروش ملک، روند افزایشی داشته‌اند؛ اما آگهی‌های اجاره هفته اول اسفند را کاهشی و در هفته دوم مجددا با افزایش قیمت، پشت سر گذاشته‌اند.
یک نگاه کلی به آگهی‌های ملکی منتشر شده در ۴ هفته اخیر نشان می‌دهد سطح عمومی قیمت‌ها در اجاره و فروش، بالا رفته‌اند. هرچند نگاهی به نسبت قیمت اجاره به خرید ملک نشان می‌دهد این افزایش در قیمت فروش ملک، بیشتر بوده است.
نکته جالب در این میان، تاثیر کرونا بر آگهی‌های منطقه‌های خاصی از شهر است؛ به گونه‌ای که می‌توان دید در محله دارآباد تهران که به بیمارستان مسیح دانشوری نزدیک است، در دو هفته اخیر هیچ مالکی آگهی اجاره یا فروش ثبت نکرده یا در محله یافت‌آباد تهران که بیمارستان شهدای یافت‌آباد در آن محله قرار دارد، آگهی‌های ثبت شده از سوی مالکان با کاهش چشمگیری روبرو شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: