کد خبر: ۱۰۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵

در رثای خادمان سلامت

دکتر اصغر نعمتی 

مدیرمسئول

ویروس کوئید ۱۹ با سرعت روزافزونی کشور را درنوردیده و امروز تبدیل به یک معضل بزرگ اقتصادی -اجتماعی شده است. این بیماری اگرچه در غالب کشورها نیز در حال گسترش و همه‌گیری است، اما عامل مهمی که موجب زحمت دوچندان برای نظام سلامت کشور در مقایسه با سایر ملل شده شرایط تحریمی تحمیلی و صدمات ناشی از آن می‌باشد که سلامت شهروندان را هدف قرار داده و تأمین دارو و تجهیزات درمانی برای مبتلایان را مشکل یا ناممکن نموده است. بی‌تردید مدیریت بحران در شرایط سخت کنونی کمی متفاوت از شیوهای متداول و مرسوم اداره بحران بوده و نیازمند کوششی مبتنی بر ایثار و جهاد است.

مدیریت در چنین شرایطی حکم نوعی مقاومت دارد، مقاومتی که مردم ما نمونه عملی آن را در عرصه دفاع مقدس تجربه کرده و درنهایت پیروز میدان بودند. شرایط حاضر را دربسیاری از زمینه‌ها می‌توان با مختصات دوران دفاع مقدس مقایسه کرد. در آن مقطع شاهد بودیم که رزمندگان جان‌برکف با اراده آهنین و با کم‌ترین تجهیزات برای حفظ عظمت و عزت وطن و صیانت از ناموس و مردم، حماسه‌آفرینی می‌کردند و با نثار جان و خون مطهر خویش پرچم پیروزی را بر قله‌های رفیع شجاعت و ایثار به اهتزاز درمی‌آوردند و امروز نیز در جبهه‌ای دیگر شاهد حماسی دیگر اما از همان جنس و ویژگی هستیم.

امروز پزشکان، پرستاران و همه ارکان نظام سلامت از صدر تا ذیل که با کمترین امکانات در تلاشی مثال‌زدنی و قابل‌ستایش در حال خدمت‌رسانی به بیماران گرفتار کرونا هستند در حکم همان رزمندگان دوران دفاع مقدس می‌باشند. پرستاران و پزشکان افسران خط مقدم مبارزه با کرونا هستند.

رزمندگانی سفیدپوش که باروحیه وصف‌نشدنی امید به زندگی را در فضای آکنده از یاس بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی به بیماران هدیه می‌دهند. آنانی که در اوج خستگی و زحمات جانکاه شبانه‌روزی در فضایی که بی‌شباهت به میدان مین نیست، همواره لبخند بر لب داشتند تا مبادا بیماران احساس یاس کنند. پرستارانی که برای امیدآفرینی و روحیه بخشی بیمار به ‌عنوان اصلی‌ترین عامل مقاومت در برابر ویروس چموش کرونا عاشقانه رقصیدند، پرستاری که برای حفظ روحیه همکاران خود حتی از مراسم ازدواج خود به‌عنوان زیباترین و مهیج‌ترین اتفاق زندگی چشم پوشید و مورد تقدیر رهبری قرار گرفت  و بسیارصحنه‌های زیبا و آکنده از مهر و معنویت که تنها از بستر فرهنگ و آیین این مرز و بوم برمی‌خیزد.

 آفرین بر شما که بار دیگر در مکتب مهرورزی و انسانیت بهترین بودید. کرونا با همه تلخی‌های آن خواهد گذشت، اما ایثار و گذشت شما رزمندگان عرصه سلامت همواره در حافظه مردم و تاریخ خواهد ماند و برگ‌های زرین زیادی از مهربانی و نوع‌دوستی از کتاب تاریخ این ملت را به خود اختصاص خواهد داد. بی‌تردید اینان فرشتگانی هستند که برای التیام بیماران دردمند آغوش گشودند، صحنه‌های زیبای را خلق کرده و برخی نیز در اوج خدمت و ایثار آسمانی شدند. ملت قدرشناس ایران به‌طور قطع هیچ‌گاه این حماسه‌آفرینی‌ها را فراموش نخواهد کرد. قهرمانان ملی که همچون رزمندگان خط مقدم رفتند تا عافیت و سلامت را به مردم هدیه دهند، آفرین بر شما.

آفرین و درود و رحمت خدا بر روح مردان وزنانی که درراه سلامت مردم سرزمین خود جان خویش را در طبق اخلاص نهاده و بذل نمودند. آفرین و درود بر دکتر محمد محمدی، دکتر محمدعلی ربیعی، دکتر رضا کوچکی نیا، دکتر سیامک دیوشلی، دکتر مصطفی صمدی، نرجس خانعلی زاده، غلامرضا وثوقی کیا، رامین عزیزی‌فر، علی شیخ مرادی و... که در میدان جهاد سلامتی، مهربانی کاشتند و غریبانه به‌سوی ملکوت پر گشودند.

درود و سلام می‌فرستیم به تمام خانواده این عزیزان و از خداوند توان تحمل این رنج و مصیبت جانکاه را مسئلت داریم. امیدواریم هرچه زودتر این بلا و نقمت تلخ و سخت هر چه زودتر از این سرزمین ریشه‌کن شده و دوباره آرامش و آسایش ارزانی مردان شریف و رنجدیده کشور شود. انشاالله...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار