کد خبر: ۱۰۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: از مردم می خواهم لطفا به بیماران کرونایی مصدومین چهارشنبه سوری را اضافه نکنند.

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، زهرا صدراعظم نوری، رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با اشاره به فرارسیدن مراسم باستانی چهارشنبه سوری ضمن آرزوی سلامتی و شفا برای همه عزیزانی که به ویروس کووید 19 مبتلا شده‌اند و آرزوی سلامتی برای همه عزیزان کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران، خدا قوت به همه آنها و همین طور به همه نیروهای حوزه خدمات شهری و کسانی که در حوزه پسماند، آتش نشانی،  گرم‌خانه‌ها ،مددسراها ،سامانسراها و غیره فعالیت می‌کنند، گفت: امیدوارم ملت بزرگ ما با توکل و ایمانی که به خداوند دارند بتوانند با اعتماد به نفس و مقاومت این دوره را پشت سر بگذارند و ان شاالله سال جدید سال سلامتی، خیر و برکت برای همه ایرانیان باشد.

وی ادامه داد: از آنجا که چهارشنبه آخر هر سال به چهارشنبه سوری معروف است و جوانان و نوجوانان خیلی علاقه مند هستند در چهارشنبه سوری فعال باشند بنابراین لازم می دانم با این عزیزان گفت و گویی بکنم و توصیه و درخواست هایی از والدین گرامی نوجوانان داشته باشم. 

نوری اضافه کرد: در شرایط بحرانی همه ما موظف هستیم که در خانه بمانیم و حتی کارهای مهم و اساسی را کنار بگذاریم تا بتوانیم از شیوع ویروس کووید 19 پیشگیری کنیم. از این جهت پرداختن به برخی سنت ها ،آداب و رسوم،محلی از اعراب ندارد و به شدت جان خود افراد و مردم را به خطر می‌اندازد.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: به همین جهت از همه نوجوانان عزیز می‌خواهم که  چهارشنبه سوری امسال را تعطیل کنند و مطلقا به خیابان‌ها و کوچه‌ها نیایند و فعالیتی نکنند. نکته مهم‌تر این که فعالیت داخل کوچه و خیابان را به داخل خانه، آپارتمان و مجتمع نبرند چون خطرات بیشتری خواهد داشت و مشکلاتی ایجاد می کند.

نوری با بیان اینکه ان شاالله همه جوانان و نوجوانان رعایت کنند و در وهله اول جان عزیز خودشان و سپس جان خانواده و همسایگان را حفظ کنند، اظهار کرد:  در شرایط فعلی بیمارستان‌ها شلوغ و آلوده است و کادر درمانی آن قدر مشغله دارند که امکان این که بتوانند حادثه دیدگان جریان آتش بازی و چهارشنبه سوری را پذیرش کنند، ندارند. 

این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در این شرایط فرد با سوختگی به بیمارستان  می رود و ممکن است با کرونا برگردد گفت: از این جهت خیلی باید رعایت کرد و در همین راستا مخاطبم والدین محترم هستند که همانگونه که تا کنون همکاری کرده‌اند از این به بعد هم همکاری داشته باشند و کمک کنند در شرایط فعلی برای جوانان برنامه داشته باشند تا در خانه بمانند.

وی ادامه داد: اگر بچه‌ها بازی را دوست دارند؛ در داخل خانه امکان آن بازی را فراهم سازند و اگر به فیلمی علاقه دارند آن فیلم را داخل خانه باهم ببینند و یا غذای مورد علاقه‌شان را تدارک ببینند تا بچه ها داخل خانه بمانند و سرگرم و مشغول شوند و بیرون نروند و به آتش بازی و فعالیت های این چنینی نپردازند.

نوری با بیان اینکه والدین باید تلاش کنند بالکن‌های خانه و فضاهای مشاعی را خالی نگه دارند، تا اگر احیانا فشفشه یا ترقه ای پرتاب شد عاملی برای آتش سوزی نباشد، تاکید کرد: در نهایت از خانواده‌های عزیز و والدین گرامی تقاضا می‌کنم که موارد ایمنی را رعایت کنند چون همانطور که میدانند آلودگی الآن زیاد است، بیمارستان‌ها آلوده هستند و کادر درمانی به شدت خسته و مشغولند و امکان این که بتوانند کسی را پذیرش کنند، وجود ندارد. 

این عضو شورا تاکید کرد: بنابراین به هیچ عنوان نباید بار آنها را سنگین تر و خستگی آنها را مضاعف کرد. سعی کنیم با رعایت اصول بهداشتی و در خانه ماندن به ویژه امشب و فردا شب کمک کنیم تا حادثه ای رخ ندهد و انشاالله همه عزیزان سلامت باشند. 

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی هم مانند سایر سازمان‌های شهرداری آماده باش و فعال است و مرتبا به گندزدایی و ضدعفونی معابر، فضاهای عمومی و مکان‌های خرید و اداری پرداخته و در حال فعالیت هستند و نیروهای خود را افزایش داده تا اگر حادثه ای رخ داد به سرعت رسیدگی و مدیریت کنند. 

نوری گفت: در همین راستا 131 ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل بوده و همچنین در 443 نقطه معین، 147دستگاه خودروی سبک، 173دستگاه خودروی سنگین، 46دستگاه موتور سیکلت و  1250نیرو برای حوادث احتمالی مستقر هستند.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران در پایان تاکید کرد: از آتش‌نشان‌های همیشه فداکار که در خدمت مردم هستند و جان و مال مردم را حفظ می کنند، از مدیریت خوب سازمان آتش نشانی و حوزه خدمات شهری قدردانی و تشکر می کنم و خدا قوت می گویم و آرزو می کنم سال خوبی برای همه باشد و با سلامتی، موفقیت و رونق روز افزون اقتصادی سال آینده را آغاز کنیم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار