کد خبر: ۱۰۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۹
ایرنا نوشت: کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس در نظر دارد تا از طریق برگزاری سلسله جلسات تحقیق و تفحص، ابعاد روابط با ایران و میزان موفقیت سیاست خارجی انگلیس در این رابطه را بررسی کند.

بر اساس اطلاعیه تارنمای پارلمان انگلیس، در این کمیته تحقیقاتی پایه‌ها و اجزای تشکیل دهنده روابط میان دو کشور و همچنین اهداف سیاست خارجی دولت انگلیس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

علاوه بر روابط دوجانبه، این کمیته همچنین به رویکردها و اولویت های وزارت امور خارجه انگلیس در دیپلماسی چندجانبه نگاه خواهد کرد. 

این کمیته از دیروز سه‌شنبه (۲۷ اسفند ۱۳۹۸) تشکیل و به علاقه‌مندان فرصت داده شده تا دیدگاه‌ها و مستندات خود در این رابطه را تا روز ۲۱ فروردین آینده از طریق سایت پارلمان به ثبت برسانند. 

این کمیته پس از دریافت دیدگاه‌ها و برگزاری جلسات، گزارشی را در این رابطه منتشر خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که اگر تحلیل ها با هوشمندی تهیه شود، فرصت بسیار مناسبی برای انعکاس صدای ایران در انگلیس خواهد بود.

انگلیس ۱۱ بهمن ماه گذشته پس از نزدیک به ۴۷ سال از اتحادیه اروپا خارج شد. بوریس جانسون نخست وزیر این کشور ماه گذشته از تشکیل کمیته‌ای برای تجدیدنظر درباره سیاست خارجی این کشور خبر داد.   

سخنگوی نخست وزیر انگلیس به تازگی در گفت‌وگو با ایرنا گفت دولت لندن پس از خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) خواستار بهبود روابط و توسعه مناسبات دوجانبه با ایران است.

 وی با بیان اینکه انگلیس به حفظ برجام متعهد است افزود که این کشور در کنار شرکای بین‌المللی، در حال توسعه اینستکس (سازوکار مالی اروپا و ایران) است تا برخی از محدودیت‌ها در مراودات مالی برای تجارت با ایران بر طرف شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار