کد خبر: ۱۰۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴
بازار سرمایه هفته‌ای پر نوسان را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار دائما بین صعودی و نزولی بودن در حرکت بود، به طوریکه یک روز از کانال ۵۰۰ هزار واحد خارج و روز بعد دوباره به کانال ۵۰۰ هزار واحد وارد شد.

نوسان عجیب بورس در آخرین هفته سال 98

بازار سرمایه هفته‌ای پر نوسان را پشت سر گذاشت و شاخص کل این بازار دائما بین صعودی و نزولی بودن در حرکت بود، به طوریکه یک روز از کانال ۵۰۰ هزار واحد خارج و روز بعد دوباره به کانال ۵۰۰ هزار واحد وارد شد.

بورس  نخستین روز هفته را با بیش از ۱۷ هزار واحد ریزش تجربه کرد، اما پرونده هفته جاری این بازار با صعود بسته شد و شاخص کل صعودی بیش از ۱۰ هزار واحد را پشت سر گذاشت.  پر ارزش ترین روز بازار سرمایه از نظر تعداد و ارزش معاملات مربوط به روز دوشنبه  با ۷۸۵ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال بود.

بر این اساس شاخص کل بازار سرمایه در روز شنبه با ۱۷ هزار و ۵۲۳ واحد ریزش رقم ۵۰۲ هزار و ۶۸۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران در این روز ۶۷۱ هزار معامله انجام دادند که ۴۲ هزار و ۱۰ میلیارد ریال ارزش داشت.

دامنه ریزش شاخص به یکشنبه هم رسید و سقوط ۸۶۳۹ واحدی شاخص در این روز باعث شد شاخص به کانال ۴۰۰ هزار واحد وارد شده و رقم ۴۹۴ هزار و ۹۹ واحد را ثبت کرد. در روز یکشنبه ۶۹۶ هزار معامله به ارزش ۴۷هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال ثبت شد.

اما در روز دوشنبه بازار صعودی شد و شاخص کل با ۱۱ هزار و ۵۵۰ واحد صعود به رقم ۵۰۵ هزار و ۹۵۶ واحد رسید. در این روز معامله گران ۷۸۵ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۳۲۷ میلیارد ریال انجام دادند. البته روند صعودی بازار تا سه شنبه ادامه پیدا نکرد و شاخص کل در این روز ۳۶۴۴ واحد ریزش داشت و رقم ۵۰۲ هزار و ۴۳۵ واحد را ثبت کرد. در این روز ۶۸۳ هزار معامله به ارزش ۳۹ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال ثبت شد که کم ترین ارزش معاملات در هفته جاری بود.

پرونده بازار در هفته جاری در نهایت صعودی بسته شد و در روز چهارشنبه شاهد صعود ۱۰ هزار و ۴۷۴ واحدی شاخص بودیم. معامله گران در روز چهارشنبه با انجام ۷۶۹ هزار معامله که ۴۴هزار و ۳۱ میلیارد ریال ارزش داشت، شاخص را به ۵۱۲ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال رساندند.

صعود و نزول فرابورس همسو با بورس

فرابورس نیز مانند بورس هفته‌ای پرنوسان را پشت سر گذاشت. شاخص کل این بازار در روز شنبه ۱۸۳ واحد سقوط و رقم ۶۵۸۳ واحد را ثبت کرد. در این روز ۲۴۷هزار معامله انجام شد که ۱۶ هزار و ۳۱۸ میلیارد ریال ارزش داشت. شاخص کل فرابورس در روز یکشنبه هم نزولی بود و با ۷۷ واحد ریزش به رقم ۶۵۰۵ واحد رسید اما در روز دوشنبه فرابورس نیز روندی صعودی به خود گرفت و با ۴۳ واحد صعود رقم ۶۵۴۸ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار در روز دوشنبه ۵۹۴ هزار معامله انجام دادند که ۲۶هزار و ۳۷میلیارد ریال ارزش داشت.

البته روز سه شنبه فرابورس باز هم ریزشی بود و با ۵۷ واحد ریزش به رقم ۶۴۹۱ واحد رسید. معامله گران در این روز ۴۴۷هزار معامله به ارزش ۲۰ هزار و ۳۹ میلیارد ریال انجام دادند. تعداد و ارزش معاملات فرابورس در روز چهارشنبه به ۴۸۳ هزار و ۲۰ هزار و ۲۱۴ میلیارد ریال رسید و باعث شد شاخص کل با ۱۰۰ واحد صعود رقم ۶۵۹۱ واحد را تجربه کند.

برچسب ها: بورس ، سهام ، نوسان در بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار