کد خبر: ۱۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵

یک فوق تخصص بیماری‌های عفونی هشدار داد که در صورتی که مردم به توصیه‌ها مبنی بر عدم مسافرت و در خانه ماندن توجه نکنند، شاهد موج دوم بیماری خواهیم بود. حال چه کسی می‌خواهد جوابگوی موج دوم کرونا باشد؟.

دکتر مینو محرز در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم، گفت: مجددا از مردم خواهش میکنم که به هیچ وجه در این تعطیلات سفر نروید. در خانه هایتان بمانید و حتی برای دید و بازدید هم نروید. در غیر این صورت هم خودتان را به خطر می اندازید و هم دیگران را.

وی افزود: حتی اگر کسی به کرونای نوع خفیف یا بدون علامت مبتلا شود، ممکن است بیماری را به خانواده و اطرافیانش منتقل کند و بیماری در آن فرد خطرناک باشد. اگر زنده ماندن را حق خودتان نمی دانید، حداقل حق اطرافیانتان بدانید؛ خواهش من این است که در خانه بمانید بیرون نروید.

محرز ادامه داد: در حال حاضر در همه جای دنیا و اروپا و آمریکا هم تنها توصیه ای که به مردم میشود این است که در خانه بمانند و در قرنطینه خانگی باشید. هرکس خودش مسوول سلامت خود و سایرین باشد. بنابراین امیدوارم مردم نصایح ما را گوش کنند و به سفر نروند. در منزل بمانید و به دید و بازدید هم نروید، به خصوص اینکه به دیدن افراد مسن نروید. زیرا جان شان بیشتر در خطر است. برای حفظ جان خود و خانواده تان این توصیه ها را رعایت کنید.

محرز با بیان اینکه می توانیم عید را دو هفته دیرتر داشته باشیم، تاکید کرد: این در حالیست که اگر مردم رعایت نکنند و مسافرت کنند، قولی که داده شده بود که بتوانیم حداقل وضعیت تهران را کنترل کنیم، عملی نمی شود و نه تنها وضعیت بیماری در تهران از کنترل خارج می شود، بلکه سایر شهرهای ایران هم به خطر می افتند و فاجعه ای که در ایتالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی و برخی ایالات های امریکا رخ داده، در کشور ما هم ایجاد می شود و شاهد موج دوم بیماری خواهیم بود. چه کسی می خواهد جوابگوی موج دوم کرونا باشد.

محرز در عین حال به مسوولان توصیه کرد: اگر واقعا مردم گوش نمی دهند و سفر می کنند، اقدامات کنترلی و دستوری در جاده ها اعمال شود.

برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار