کد خبر: ۱۰۱۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
ایرنا نوشت: یک شرکت بهداشتی در آمریکا اعلام کرده داروی ضد مالاریا که دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به عنوان درمان احتمالی کرونا بدون تجویز پزشک درباره آن تبلیغ کرده بود، به مرگ یک بیمار و وخامت حال همسرش منجر شده است.

به گزارش تارنمای هیل، شرکت مراقبت های بهداشتی «بنر هلث» آمریکا در بیانیه ای ضمن اعلام این مطلب، از آمریکایی ها خواست از داروهای تجویز نشده برای مقابله با بیماری همه گیر کرونا استفاده نکنند.  

این دارو که به شکل قرص به عنوان داروی ضد مالاریا در دسترس است همچنین به عنوان یک ماده تمیزکننده شیمیایی کاربرد دارد.

در این بیانیه علت مرگ این بیمار و وخامت حال همسرش که هر دو در دهه ۶۰ زندگی هستند، استفاده از کلرکین فسفات است که در اکواریوم ها برای جرم گیری استفاده می شود.

ترامپ پیشتر در توئیتی استفاده از کلروکین را به عنوان راه درمان موثری برای معالجه احتمالی مبتلایان به ویروس کرونا معرفی کرده و از اداره غذا و داروی آمریکا خواسته بود فورا از آن استفاده کنند.

طبق آخرین آمار، ویروس کرونا در آمریکا تاکنون بیش از ۴۳ هزار نفر را مبتلا کرده است که از این تعداد ۵۵۳ نفر فوت کرده اند.

ترامپ ابتدا تلاش کرد شیوع ویروس کرونا در کشورش را کم اهمیت نشان دهد اما همه گیری این ویروس در ایالت های مختلف این کشور او را وادار به توقف پروازها کرد. او حتی در ایالت کالیفرنیا وضع فاجعه اعلام کرد.

شبکه خبری سی ان ان روز سه شنبه اعلام کرد سرعت انتشار ویروس کرونا در ایالت لوئیزیانا در آمریکا سریع تر از هر نقطه دیگر در جهان است به گونه ای که می‌تواند این ایالت را در وضعیتی بدتر از ایتالیا و یا اسپانیا قرار دهد.

310311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار