کد خبر: ۱۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
ووشو در سالی که گذشت
ووشو ایران بعد از تکرار عنوان قهرمانی ساندای جهان در سال ۹۸، با رئیس موفق خود بعد از ۱۳ سال خداحافظی کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، تغییرات مدیریتی مهمترین اتفاق فدراسیون ووشو در سال گذشته بود و آقای مهدی علی نژاد رییس این فدراسیون پس از ۱۳ سال ریاست، از ووشو جدا شد تا به عنوان معاون وزیر ورزش و جوانان به کار مدیریتی خود ادامه دهد.
بعد از رفتن آقای محمدرضا داورزنی معاون سابق وزیر ورزش به فدراسیون والیبال، آقای مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان، ۲۳ آذر ۹۸ آقای مهدی علی نژاد را به عنوان سرپرست معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این وزارتخانه منصوب کرد.
آقای علی نژاد در این مدت به طور همزمان اداره معاونت قهرمانی وزارت ورزش و فدراسیون ووشو را برعهده داشت تا اینکه در ۲۹ بهمن حکم این معاونت را به طور رسمی دریافت کرد و ۳۰ بهمن از فدراسیون ووشو استعفا داد.
بعد از استعفای وی، آقای علیرضا خسروی در همان تاریخ به عنوان سرپرست فدراسیون ووشو تا برگزاری انتخابات منصوب شد.
آقای خسروی که از مدیران وزارت ورزش است، سابقه نایب رییسی فدراسیون ووشو را دارد و سال‌ها است که ریاست کمیته فنی این فدراسیون را برعهده داشت.
اما ووشوکاران پارسال ۲ رویداد مهم بین المللی را پشت سر گذاشتند که حاصل آن تکرار عنوان قهرمانی جهان در بخش ساندا (مبارزه) و نایب قهرمانی جوانان در رقابت‌های قهرمانی آسیا بود.
*عنوان سوم جوانان در قاره
دهمین دوره رقابت‌های ووشو جوانان آسیا از ۲۸ مرداد تا یکم شهریور ۹۸، با حضور ۴۰۰ ووشوکار از ۲۰ کشور در برونئی برگزار شد و در پایان تیم جوانان ایران در بخش ساندا (مبارزه) با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و چهار برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید.
در این مسابقات چین با ۸ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز قهرمان شد و ویتنام با ۲ طلا، ۲ نقره و ۴ برنز به عنوان سومی دست یافت.
ایران در مجموع ساندا (مبارزه) و تالو (اجرای فرم)، با کسب ۷ مدال طلا، پنج نقره و ۱۱ برنز به عنوان سوم آسیا رسید.
چین با ۲۰ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز اول شد و ماکائو با ۷ طلا، ۹ نقره و ۳ برنز و تنها با مدال‌های نقره بیشتر نسبت به ایران در جایگاه دوم قرار گرفت، ضمن آنکه مدال‌های طلای ماکائو در تالو بدست آمد.
کاروان ووشو ایران توانست نتایج دوره قبل مسابقات در سال ۲۰۱۷ به میزبانی کره جنوبی را تکرار کند، اما در این دوره با سرمربیان داخلی و با وجود مشکلات مالی متعدد به این موفقیت رسید.
در دوره قبلی رقابت ها، تیم ایران سه سرمربی چینی در بخش‌های مختلف داشت و تنها آقای امیر اوجاقی سرمربی ساندای پسران، داخلی بود، اما در این دوره آقایان فرشاد عربی و امیر اوجاقی و خانم‌ها خدیجه زینال‌زاده و محبوبه کریمی به عنوان مربیان آینده دار، هدایت تیم جوانان را در بخش‌های مختلف برعهده داشتند و تیم ایران را به موفقیت رساندند.
اسامی مدال آوران ایران:
طلا: سهیل موسوی، یونس شهرکی، شاهین بنی طالبی، حسن لطفی، قرنی ابراهیمی، آرین افراز و مهدی اکبری
نقره: نازنین بازدار، ستایش تک‌فلاح، علی شکروی، مهراسا عبدالهی و هستی صدیقی
برنز: شاهین بنی طالبی (۲ مدال)، تیم دوئلین دختران (فاطمه جزینی و منیره پناهی)، نازنین بازدار، منیره پناهی، علی ظفری، سیدمهدی رضوی، آیدا حیدری، یاسمن باقرزاده، امیرعلی میلابی و محمدعلی مجیری
*تاریخ‌سازی در شانگ‌های
پانزدهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان ۲۸ مهر تا اول آبان ۹۸ با حضور نمایندگان ۱۰۲ کشور در "شانگهای" چین برگزار شد.
در این رقابت‌ها، تیم ملی ایران در بخش ساندا (مردان و بانوان) با کسب هشت مدال طلا برای دومین دوره متوالی به عنوان قهرمانی دست یافت. چین با ۶ مدال طلا، یک نقره و یک برنز به عنوان دومی دست یافت و ویتنام با یک مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز سوم شد.
دفاع از عنوان قهرمانی، کسب هشت مدال طلا از هشت فرصت و شکست چینی‌ها برارزش‌های قهرمانی تیم ایران افزود.
در مجموع ۲ بخش ساندا و تالو هم تیم ملی ووشوی ایران با کسب ۹ مدال طلا، ۲ نقره و یک برنز به عنوان نایب قهرمانی رسید. چین با ۱۴ مدال طلا، یک نقره و یک برنز اول شد و هنگ‌کنگ با پنج مدال طلا، چهار نقره و یک برنز به مقام سوم دست یافت.
این بهترین نتیجه تاریخ تیم ملی ووشوی ایران از نظر مدال آوری در مجموع ۲ بخشمردان و بانوان در مسابقات جهانی محسوب می‌شود.
کسب مدال طلای محمدعلی مجیری در ۱۸ سالگی و در بخش ساندا همراه با ۲ نشان نقره هانیه رجبی و برنز زهرا کیانی در بخش تالو از جمله موفقیت‌های کاروان ووشو ایران در این پیکار‌ها بود.
اسامی مدال آوران ایران:
طلا: محمدعلی مجیری، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان، مریم هاشمی، عرفان آهنگریان، محسن محمدسیفی، یوسف صبری، میلاد عارفی مقام و علی خورشیدی
نقره: هانیه رجبی (۲ نقره)
برنز: زهرا کیانی
*کسب کرسی‌های بین‌المللی
در جریان رقابت‌های جهانی شانگهای، مهدی علی‌نژاد رییس وقت فدراسیون ایران با رای قاطع اعضای کنگره فدراسیون جهانی برای چهار سال دیگر به عضویت هیئت رئیسه این فدراسیون انتخاب و امیرعباس لشگری هم به سمت ریاست کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شد. لشگری سال ۹۷ هم رییس کمیته پزشکی فدراسیون آسیایی ووشو شده بود.
همچنین محمدرضا پورغلامی‌نژاد بار دیگر به عضویت کمیته فنی جهان درآمد.
حسین اوجاقی سرمربی تیم ملی ووشو در کمیته ورزشکاران فدراسیون جهانی ابقا و زهرا ناطقی نایب رییس فدراسیون ووشو به عنوان یکی از اعضای کمیته زنان فدراسیون جهانی انتخاب شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار