کد خبر: ۱۰۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
دکتر شاه آبادی با بیان اینکه در شرایط کنونی کتاب محبوب ترین میهمان نورزوی خانواده ها خواهد بود، گفت: مطالعه ، کمکی شایانی به تامین اوقات فراغت اعضای خانواده می کند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی اظهار کرد: امروز حوزه فرهنگ از سواد سطحی و فاقد تعمق رنج میبرد و کوچک انگاری حوزه فرهنگ از استفاده بی رویه از فضای مجازی و تقلیل مطالعه و کم حوصله گی نسل جوان نشات میگیرد لذا بزرگان و فرهیختگان این حوزه باید با ترویج مطالعه و حراست از آن تلاش کنند تا فرهنگ، ذیل سیاست و اقتصاد تعریف نشود.
معاون صدا، با توجه به اقدامات شبکه های رادیویی در حوزه کتاب، تصریح کرد: هم اکنون رادیو فرهنگ و شبکه های دیگر ، بخش هایی جدی درباره کتاب دارند و در سال گذشته نیز اقدام نوینی با محوریت معرفی کتب فاخر در قالب برنامه ی 《صد ثانیه با کتاب》 صورت گرفت.
وی افزود: با توجه به شرایط خاص جامعه و اقامت اجباری خانواده ها در منزل، برنامه 《صدثانیه با کتاب》 با رویکردی نوین ضمن معرفی کتاب های جذاب و خواندنی، بسترهای لازم برای عرضه غیر حضوری کتاب به مخاطبین را نیز در دستور کار خود دارد.
وی با اشاره به راه اندازی پایگاه کتاب گویا عنوان کرد: آنچه که رادیو به آن افتخار می کند حضور صداپیشگان حرفه ای و نیز آرشیوی مملو از تولیدات رادیویی ارزشمندی است که گویندگان و نویسندگان، خلق کرده اند.
در حال حاضر در پایگاه کتاب گویا که از سامانه ایرانصدا در دسترس شنوندگان است بیش از ۲۵۰۰ نسخه کتاب گویا در دو قالب 《روایی》و《نمایشی》مورد استفاده دهها هزار نفر از علاقمندان است و همه روزه آثار جدیدی هم به آن اضافه می شود .
شاه آبادی گفت: برنامه 《صد ثانیه با کتاب》 به گونه ای طراحی شده است که در هر قطعه صد ثانیه ای، یک عنوان کتاب و در طول روز ۱۰ عنوان کتاب ارزشمند در زمینه های مختلف و با سلایق گوناگون به شیوه جذاب و با زبانی شیوا از شبکه های رادیویی معرفی می‌شود.
وی یادآور شد: این برنامه به ترویج فرهنگ‌ کتاب و کتابخوانی می پردازد و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح در همه شبکه‌های سراسری رادیو، تعداد کتاب‌های معرفی شده طی یک سال به ۳۶۰۰ عنوان برسد.
معاون صدا، معرفی کتاب‌های فاخر حوزه‌های مختلف را از اهداف محوری برنامه «صد ثانیه با کتاب» برشمرد و افزود: معرفی کتاب در قالب چهار گروه و در ده موضوع تنظیم شده است.
در گروه نخست، کتب دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، معارف اسلامی، ولایت فقیه و رهبری معرفی میشود . دسته دوم با عنوان کتاب‌های «کودک ونوجوان» شامل داستان کودک، رمان نوجوان ، کتاب های مرجع و دائره‌المعارف‌ در این حوزه است.
وی با بیان این مطلب که کتاب‌‌های کمک آموزشی و منابعی که وجه تجاری دارند در این برنامه معرفی نمی‌شود، گفت: گروه سوم کتاب‌های حوزه «ادبیات و هنر» است که شامل رمان‌های تالیفی و ترجمه فاخر، همچنین موضوعات اختصاصی هنر و ادبیات خواهد بود و گروه چهارم نیز به کتب عمومی در حوزه های تاریخی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و آموزشی اختصاص دارد.
معاون صدای رسانه ملی گفت: خوانش بخش برگزیده کتاب که با دقت کارشناسی انتخاب میشود امکان شناخت مخاطبان از محتوای کتاب را فراهم میسازد ،ضمن آنکه دیگر مشخصات کتاب از جمله نام مولف و مترجم، ناشر، نوبت چاپ و نیز موفقیت های اثر در رویدادهای کتاب محور در اختیار شنوندگان قرار خواهد گرفت.همچنین شنوندگان در صورت تمایل به تهیه کتاب میتوانند با ارسال کد کتاب به شماره پیامک اعلام شده، کتاب انتخابی رابه صورت غیرحضوری از انتشارات مربوطه تهیه کنند.
شاه آبادی خاطر نشان کرد: مولفان و ناشران برای پیوستن به برنامه «صدثانیه با کتاب» می توانند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۱۶ اقدام کنند.
یاد آور میشود به منظور مشارکت حداکثری در این طرح موسسات انتشاراتی سروش، انقلاب اسلامی، شهید کاظمی، به نشر و محراب قلم آثار خود را با ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف به متقاضیان عرضه می کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: