کد خبر: ۱۰۱۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
بعد از مرگ هم به من می‌گویند خیانتکار
ستاره سابق فوتبال ایران همچنان حضورش در پرسپولیس و پشت کردن به استقلال را یکی از تصمیمات اشتباه دوران فوتبالی‌اش می‌داند.

به گزارش خبرورزشی، علیرضا نیکبخت واحدی به عنوان یکی از ستاره‌های سابق فوتبال ایران، با تصمیمات و رفتار خاص خود در آن دوره، توانست در بطن حواشی قرار گیرد. او اکنون اما با گذشت چند سال و پایان دوره بازی‌اش مدعی است که خیلی از تصمیماتش اشتباه بوده و اگر زمان به عقب بازگردد آن رفتارها از سوی او سر نخواهد زد.

نیکبخت درباره اتفاقات سالی که گذشت صحبت‌هایش را اینچنین آغاز می‌کند: از لحاظ زندگی شخصی و حرفه‌ای در مجموع سال خوبی برایم بود و اتفاقات خوبی رقم خورد هرچند می‌توانست بهتر از این هم باشد ولی در مجموع راضی هستم. از لحاظ اجتماعی متاسفانه اصلاً سال خوبی نبود و پر از اتفاقات تلخ و ناگوار بود. از همان نوروز که هموطنان ما درگیر سیل شدند تا سایر اتفاقاتی که آخرینش همین ویروس کرونا است که امیدوارم هرچه زودتر گورش را گم کند. امیدوارم سال جدید بدون حادثه و اتفاقات تلخ و بدون تورم و گرانی و مشکلاتی که جامعه ما را غمگین کرده داشته باشیم. اولینش شکست دادن ویروس کرونا که امیدوارم به زودی آن را جشن بگیریم.

وی درباره اینکه در روزهای قرنطینه چه می‌کند، گفت: از همان اول که گفتند ویروس آمده و پیش از آنکه بحث قرنطینه مطرح شود به ویلای شخصی‌ام آمدم و خودم را قرنطینه کردم و امیدوارم همه مردم هم رعایت کنند و اگر مجبور نیستند در خانه بمانند تا شر این ویروس از سر مردم کشور ما کم شود. متاسفانه برخی هم مجبورند در این مدت کار کنند که آنها هم حتما موارد ایمنی را رعایت کنند.

بازیکن سابق استقلال درباره شرایط این تیم در سالی که گذشت گفت: استقلال فراز و نشیب زیاد داشت که به خاطر تغییراتی بود که در تیم ایجاد شد ولی در مجموع تیم عملکرد خوبی داشت و اگر درگیر مصدومیت‌ها نبود خیلی بهتر از این هم نتیجه می‌گرفت. الان هم خدا را شکر با فرهاد مجیدی اوضاع خوبی تا قبل از تعطیلی لیگ پیدا کرده بود و تیمِ فرهاد به نظرم همان تیم استراماچونی است با انگیزه و شور و اشتیاق بیشتر و مطمئنم اجازه دهند فرهاد در استقلال موفق می‌شود.

نیکبخت درباره جدایی‌اش از کادرفنی سرخپوشان نیز گفت: از رضا عنایتی ممنونم که به من اعتماد کرد و فرصت خوبی بود ولی به دلیل مشکلات شخصی نمی‌توانستم به همکاری ادامه دهم و عذرخواهی کردم و هیچ موضوع دیگری نبود. من پتانسیل مربیگری را در خودم می‌بینم و مطمئن باشید در سال 99 دوباره وارد عرصه خواهم شد و با قدرت به کارم ادامه می‌دهم.

وی با اشاره به تعطیلی مسابقات فوتبالی گفت: این به ضرر تیم‌هایی شد که اوضاع خوبی داشتند و روی دور نتیجه گیری بودند ولی در مجموع چاره‌ای نبود و در همه جای دنیا بازی‌ها را تعطیل کردند و فوتبال هرچقدر با ارزش باشد از جان آدمیزاد ارزشمند‌تر نیست.

ستاره سابق سرخابی‌ها درباره اینکه اکنون بحث قهرمان این فصل از رقابت‌هاست و اینکه گفته می‌شود در صورت لغو مسابقات پرسپولیس باید به عنوان قهرمان معرفی شود گفت: نمی‌خواهم حرفی بزنم که علیه من جبهه بگیرند و خود مسئولان فدراسیون باید در این مورد تصمیم‌گیری کنند. فکر نمی‌کنم بشود قبل از پایان فصل جام قهرمانی را به تیم بدهند و هنوز بازی‌های زیادی باقی مانده است و تصمیم درستی نیست.

وی در رابطه به اینکه آیا از کسی دلگیر است و نیازی به بخشیدن یا بخشیده شدن دارد گفت: همه را بخشیدم. چیزی که در کلاس‌های مربیگری و با بالا رفتن سن و تجربه‌ام یاد گرفتم این است که باید ببخشم و این را قبل‌تر وقتی بازیکن بودم نمی‌دانستم و تجربه امروز را نداشتم ولی حالا انقدر تغییر کرده‌ام که یک انسان دیگر شده ام و همه را بخشیده‌ام. در رابطه با بخشیده شدنم از دو نفر این درخواست را دارم؛ یکی از آنها علی دایی است که به خاطر اتفاقات تیم ملی باید از او عذرخواهی کنم. متاسفانه یک عده دوست نما حرف‌هایی میان من و او به دروغ رد و بدل کردند که باعث شد رابطه‌مان به هم بخورد ولی من وظیفه دارم از او عذرخواهی کنم. شخص دیگری هم که باید از او حلالیت بطلبم را نمی‌توانم بگویم.

نیکبخت در ادامه گفت: چیزی که می‌گویم برای بیش از 10 سال قبل است ولی دوست دارم به عقب برگردم و پیشنهادی که از لیگ اسپانیا داشتم را قبول کنم. من اولین بازیکن ایرانی بودم که از لیگ اسپانیا پیشنهاد داشتم و می‌توانستم اولین لژیونر ایرانی در لالیگا باشم ولی در آن مقطع اشتباه کردم و پیشنهادم را رد کردم و فکر می‌کنم می‌توانست نقطه عطف کارنامه کاری من در دوران بازی باشد. اما امیدوارم 10 سال دیگر در مربیگری به موفقیت‌های زیادی رسیده باشم و هدایت تیم ملی را بر عهده داشته باشم.

ستاره سابق استقلال و پرسپولیس در پایان به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: متاسفانه فکر می‌کنم ذهنیت خوبی از من در صورت مرگ باقی نماند و هروقت اسم من بیاید بگویند استقلال را فروخت و خیانت کرد و به پرسپولیس رفت. ولی خدا را شکر من به شکلی زندگی کردم که مدیون و چاپلوس کسی نباشم. اگر اشتباهی کردم شهامت عذرخواهی دارم ولی اگر اشتباه نکرده باشم سرمم برود حرفم را عوض نمی‌کنم. دوست دارم به رفیق بازی شناخته شوم و بگویند دل بزرگی داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار