کد خبر: ۱۰۱۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه آمار مبتلایان کرونا در استان به 217 نفر افزایش یافته است، گفت: از این تعداد ۱۴۹ بیمار بهبود یافته و از بیمارستان‌های استان ترخیص شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد دهقانی امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: از مجموع ۶۵۸ نمونه آزمایش انجام شده تاکنون ۴۴۱ مورد منفی و ۲۱۷ مورد مثبت بوده است.

وی به تفکیک شهرستانی آمار مبتلایان به کرونا در استان پرداخت و بیان داشت: از مجموع مبتلایان، ۷۵ نفر در بیرجند، ۲۹ نفر در قاین، ۲۵ نفر در زیرکوه، ۴۵ نفر در طبس، ۱۸ نفر در فردوس، هشت نفر در سرایان، پنج نفر در درمیان، شش نفر در بشرویه، سه نفر در سربیشه، دو مورد در نهبندان و یک مورد در خوسف هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند عنوان کرد: از تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان‌جنوبی تاکنون ۱۴۹ بیمار بهبود یافته و مرخص شده‌اند که دوره نقاهت را در منزل می‌گذرانند و ۵۰ بیمار هنوز در بیمارستان‌ها بستری هستند.

دهقانی مطرح کرد: تاکنون ۱۸ نفر بر اثر کرونا در استان فوت کردند که از این تعداد هفت نفر در شهرستان بیرجند، ۹ نفر شهرستان طبس، یک نفر شهرستان قاینات و یک نفر در شهرستان فردوس فوت شده‌اند.         

وی با اشاره به ماندگاری ویروس در بدن فرد مبتلا، مطرح کرد: بعد از سه هفته از ابتلای فرد و دمانی وی، ویروس در داخل بدن از بین می‌رود دیگر ویروسی در بدن فرد مبتلا باقی نمی‌ماند و حتی به احتمال بسیار زیاد در سالی که بیمار مبتلا به کرونا شده دیگر در آن سال مبتلا نخواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعلام اینکه تاکنون 167هزار و 646 نفر در استان غربالگری شدند، تبیین کرد: از این تعداد یک هزار و 587 نفر مثبت گزارش شده که یک هزار و 85 نفر فاقد مشکل و 532 نفر توصیه به استراحت و 87 نفر ارجاع به بیمارستان و سه نفر هم درمان تک دارویی شدند.

دهقانی خاطرنشان کرد: تاکنون 50 هزار و 119 نفر هم در استان به سامانه خوداظهاری مراجعه و ثبت‌نام کردند که این آمار حدود شش درصد جمعیت استان را شامل می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و ثبت‌نام پس از ثبت اطلاعات روی سیستم بلافاصله بر روی کارتابل مراقب سلامت قرار می‌گیرد و در صورت نیاز به پزشک ارجاع داده خواهند شد.

انتهای پیام/69039/ح

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار