کد خبر: ۱۰۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷
آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد مدعی شده امروز سه‌شنبه ۴.۴ تن کمک پزشکی برای ایران ارسال کرده است.

آژانس پناهندگان سازمان ملل: ۴.۴ تن کمک پزشکی برای ایران ارسال کردیمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد در وب‌سایت خود مدعی شده امروز سه‌شنبه ۴.۴ تن کمک‌های پزشکی ضروری از جمله اقلام لازم برای حمایت از ایران جهت مقابله با بیماری «کووید-۱۹» را به ایران ارسال کرده است.

طبق اعلام وب‌سایت این نهاد بین‌الملل یک فروند هواپیمای ایرباس ۲۰۰-۳۳۰ پس از پرواز از فرانکفورت در فرودگاه امام خمینی تهران به زمین نشست و محموله‌های حامل ماسک، دستکش و دارو‌های ضروری برای کمک به نظام سلامت ایران را تحویل داد.

آژانس پناهندگان اعلام کرده قراره است در هفته‌های آینده هم محموله‌های دیگری شامل دارو و تجهیزات ایمنی برای کادر درمان به ایران ارسال شوند.

این سازمان در بیانیه خود خاطرنشان کرده در حال حاضر نزدیک به یک میلیون پناهنده در ایران زندگی می‌کنند که از خدمات بهداشتی یکسان با شهروندان ایران برخوردار هستند.

نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت: «ما با مردم ایران اعلام همبستگی می‌کنیم و آماده‌ایم برای جلوگیری از گسترش بیماری کووید-۱۹ و کاهش اثرات آن روی آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه از جمله پناهندگان به این کشور کمک کنیم.»

کرونای جدید یکی از هفت نوع ویروس شناخته شده «کرونا» است که باعث ایجاد بیماری در انسان می‌شود. چهارگونه از این نوع ویروس‌ها علائمی شبیه سرماخوردگی خفیف ایجاد می‌کنند و سه گونه دیگر باعث ایجاد بیماری‌های حاد تنفسی می‌شوند که در مواردی به مرگ منجر می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت بعد از ابتلای بیش از ۱۲۱ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری آن را «همه‌گیر جهانی» اعلام کرد.

انتهای پیام/341

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار