کد خبر: ۱۰۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵
با آمدن کرونا، این روزها هر دیدار و گشت و گذاری بوی درد می‌دهد و هیچ عید دیدنی و مسافرتی طعمی از لذت و خوشحالی نخواهد داشت.

خبرگزاری فارس استان کردستان، بهار که می‌شود، عید می‌آید و عید که شروع می‌شود، دید و بازدید و مسافرت حال و هوای همه را عوض می‌کند. آنکه وسعش می‌رسد به مسافرت می‌رود و آنکه نمی‌تواند و وسیله‌ و امکانش را ندارد دیداری با اقوام و بستگان تازه می‌کند.

اما...

کرونا که آمد، از هشدارهای متخصصان و کارشناسان پزشکی تا مسوولان و صاحبنظران برای ماندن در خانه و قطع دید و بازدیدها در عید امسال روز به روز پررنگ‌تر شد تا با دوری از همدیگر این ویروس را از خود و اطرافیانمان دور کنیم.

کرونا که آمد، مادر از بوسیدن فرزندش منع شد، فرزند از بوسیدن دستان پدر و مادر کناره گرفت و این سُمبل همیشگی محبت و دوستی تا نابودی کرونا به کم‌رنگی گرایید تا ما بیشتر از همیشه از وجود خانواده‌ها و دوستان و بستگانمان لذت ببریم و شاد باشیم.

گرچه بازار و پاساژ و مدارس و مراکز علمی و دانشگاهی با آمدن کرونا تعطیل شد اما عده‌ای همچنان با قدم‌زدن در خیابان‌ها و پارک‌ها، عده‌ای با رفتن به مسافرت و عده‌ای نیز بدون توجه به شیوع کرونا با دید و بازدید از اقوام و اطرافیان، گویا این ویروس را جدی نگرفته‌اند و هنوز نمی‌دانند که باید در خانه بمانند تا به طول عمر خود و دیگران کمک کنند.

این روزها هر دیدار و گشت و گذاری بوی درد می‌دهد و امکان انتقال ویروس کرونا را چند برابر می‌کند و هر بوسه‌ای که برگونه یا دستانی فرود آید رنگی از محبت ندارد و جنایتی در حق طرف مقابل است.

عده‌ای دل به جاده می‌زنند و بی‌خیال آمدن کرونا و امکان انتقال این ویروس به دیگران، سفر هر ساله‌ خود را برقرار می‌کنند و شاید برایشان جز خودشان کسی مهم نباشد.

کرونا با همه بدی‌هایش آمد و ترس را برجان همه انداخت اما بی‌خیالی عده‌ای را نیز به رخ کشید و این عده قطعا زمانی آرزوهایشان بر ای‌کاش‌ها... باقی خواهد ماند.

کرونا که آمد خوبی‌هایش را نیز به تصویر درآورد. دل‌های مهربان خیرینی که از بهای اجازه مغازه و منزل گذشتند، عده‌ای که حقوق‌شان را برای خرید مواد ضدعفونی و تهیه و توزیع ماسک و دستکش هزینه کردند، نشان‌مان داد و حتی زوج قروه‌ای را همچون بسیاری دیگر از زوج‌های جوان از برگزاری مراسم عروسی‌شان باز داشت اما با این تفاوت که هزینه جشن عروسی آنها به دانش‌آموزان استثنایی هدیه شد تا عامل شادی دل‌های مهربان کودکانی باشد که تحصیل خود را در این روزهای کرونایی مجبور به ماندن درخانه و آموزش‌های مجازی شده‌اند.

و بزرگترین ارمغانی که کرونا برای بشریت بیان کرد همان نعمت سلامتی است که به همه ما گوشزد کرد تا بدانیم این نعمت الهی هیچ جایگزینی ندارد و امروز مدافعان جبهه سلامت در خط مقدم این جبهه قرار دارند تا مایه‌ حفظ سلامتی بیماران کرونایی باشند و سایر نیکوکاران و همراهان جبهه سلامت را به خط کرد تا هر اقدامی که می‌توانند برای رفع این ویروس انجام دهند.

با این تلاش‌هایی که مدافعان حریم سلامت این روزها برای مردم انجام می‌دهند و ساعت‌ها و روزها در بیمارستان مشغول رسیدگی به بیماران کرونایی هستند نیاز است که ما هم با ماندن در خانه به کادر درمانی کمک کنیم تا حداقل با کاهش و نابودی ویروس کرونا مرهمیباشیم  بر خستگی‌های این عزیزان و بوسه‌هایی را که امروز چیزی جز جنایت محسوب نمی‌شود، بعد از شکست کرونا بر دستان پرستاران و دکترهایی بنشانیم که فداکارانه برای بودن و حفظ سلامت ما از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

انتهای پیام/2330/72

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار