کد خبر: ۱۰۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

طرز تهیه گراتن سیب زمینی ساده و خوشمزه

چیدن یک میز غذای مدرن، همیشه در گرو استفاده از مواد غذایی متنوع نیست. گاهی می‌توانید با ساده‌ترین مواد اولیه‌ای که همیشه در خانه پیدا می‌شوند، غذاهای هیجان‌انگیزی را آماده کنید و اشتهای مهمان‌هایتان را برای چشیدن طعم دست‌پختتان چند برابر کنید. در این مطلب سراغ یکی از ساده‌ترین غذاهای غربی رفته‌ایم. گراتن که یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین خوراک‌ها در جهان است، با استفاده از مواد غذایی مختلفی قابل تهیه است و این بار ما آن را تنها با استفاده از سیب‌زمینی آماده کرده‌ایم. طرز تهیه گراتن سیب زمینی را در ادامه بخوانید و آن را در کمتر از یک ساعت آماده کنید.

سیب زمینی پوست گرفته یک کیلو
سیر رنده شده چهار حبه
شیر جوشانده خرید آنلاین دو پیمانه
آرد یک قاشق غذاخوری
خامه فرادما کاله خرید آنلاین 250 گرم
کره پاستوریزه کاله خرید آنلاین 30 گرم
نمک و فلفل به مقدار لازم

مرحله اول

برای آماده کردن این گراتن ساده، به مواد اولیه زیادی نیاز ندارید. همینکه سیب زمینی و محصولات لبنی گفته شده را با کمی آرد و چند حبه سیر در خانه داشته باشید، کافی است. برای شروع سیر را رنده کنید و کمی از آن را در ظرفی که برای پخت گراتن در نظر گرفته‌اید بمالید. کف و اطراف ظرف را هم با کره چرب کنید.

مرحله دوم

سیب‌زمینی‌ها را حلقه کنید و باقی سیر را روی سیب‌زمینی‌ها بمالید و نمک و فلفل رویشان بپاشید. حالا سیب‌زمینی را در چند لایه در ظرف بچینید. آرد را هم با خامه مخلوط کنید و شیر را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس این ترکیب را روی سیب‌زمینی‌ها بریزید.

مرحله سوم

فر را روی 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. روی ظرف گراتن را بپوشانید اما فویل را با کارد شیار دهید تا بخار شیر خارج شود و سیب‌زمینی‌ها له نشوند. ظرف را برای 50 دقیقه در فر بگذارید. بعد از گذشت این زمان روی ظرف را بردارید، درجه فر را بالاتر ببرید و 10 دقیقه دیگر پخت را ادامه دهید تا روی گراتن برشته شود. این غذا را به شکل داغ سر سفره بگذارید و با سس گوجه فرنگی یونانی سرو کنید.

چند نکته

  • اگر دوست داشتید گراتن شما طعم و عطر قارچ را هم داشته باشد، قارچ‌ها را وروقه ورقه کنید و روی هر لایه سیب‌زمینی یک لایه قارچ هم بچینید.
  • می‌توانید این گراتن را قبل از سرو با جعفری تازه خرد شده تزیین کنید.
  • در این گراتن بر خلاف گراتن سبزیجات از پنیر استفاده نشده. اما اگر دوست داشتید، می‌توانید روی آن یک لایه پنیر موزارلا بریزید.
برچسب ها: سوفله
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار