کد خبر: ۱۰۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
یکی از سران فلسطینی می‌گوید، رژیم صهیونیستی تلاش دارد مانع از فعالیت فلسطینی‌ها برای مبارزه با ویروس کرونا شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش «المبادرة الوطنیه» فلسطین از اقدامات نژادپرستانه و سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی با فلسطینیان به بهانه شیوع کرونا، به شدت انتقاد کرد.

به نوشته وبگاه خبری معا، البرغوثی گفت، در شرایطی که تمامی جهان برای مبارزه با این ویروس متحد شده‌اند، کابینه تل‌آویو دست از اقدامات نژادپرستانه خود علیه فلسطینی‌ها بر نمی‌دارد.

البرغوثی با انتقاد از نوع رفتار دولت و شرکت‌های رژیم صهیونیستی با کارگران فلسطینی، توضیح داد که محل اقامت آن‌ها شایسته یک انسان نیست و اگر هر یک از آن‌ها تب کند یا مریض شود، در خیابان رها می‌شوند.

به گفته وی «نهادهای سرکوبگر» رژیم صهیونیستی مانع از ایجاد همکاری دسته جمعی در بیت‌المقدس میان فلسطینی‌ها برای مبارزه با کرونا می‌شوند و بارها کسانی که در حال پخش بروشورهای توصیه‌های بهداشتی بودند را بازداشت کرده‌اند.

این رهبر فلسطینی در ادامه تأکید کرد که اقدامات نژادپرستانه اسرائیل هرچند مشمئزکننده است اما نمی‌تواند روح همکاری در جامعه فلسطینی را برای مبارزه با کرونا از بین ببرد. او میزان همکاری مردم در این مسأله را کم نظیر توصیف کرد.

روزنامه یدیعوت احرونوت پیش از این در گزارشی نوشته بود که صهیونیست‌ها از عواقب ادامه محاصره غزه و کرانه باختری در سایه شیوع کرونا در این مناطق و تشدید مقاومت فلسطینی‌ها هراس دارند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/خ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار