کد خبر: ۱۰۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸

 به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی آقازاده بیان کرد: اصناف در راستای کمک به کاهش شیوع ویروس کرونا، در این مدت بسیار همراهی کردند و همراهی و همکاری آن‌ها جای تقدیر و تشکر دارد. آخرین اخطارها به فروشگاه‌های غیرضرور که اقدام به بستن واحد خود نکردند داده شده و به صورت قاطعانه اقدام به پلمب فروشگاه‌های غیرضروری که دایر هستند، خواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اصناف غیرضرور باید تا ۱۵ فرودین ماه تعطیل باشد که در استان مرکزی بازار، مراکز تجاری بزرگ و اصناف غیرضرور را شامل می‌شود و نظارت‌ها در این راستا باید با جدیت اعمال شود.

این مسئول اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی هم باید شمار نیروهای خود را تا پانزدهم فروردین ماه در روزهای کاری، حداقل ۵۰ درصد کاهش دهند و این کاهش نیرو باید به شرطی باشد که به وظایف قانونی لطمه‌ای وارد نشوند و فرمانداران باید بر این مصوبه نظارت دقیق داشته باشند.

استاندار مرکزی بیان کرد: ساعت اداری کاری ادارات تابع تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا است و هرگونه تغییر اطلاع‌رسانی می‌شود و ادارات استان مرکزی باید از ۵ تا ۱۵ فروردین ماه مانند شیوه روزهای انتهایی سال قبل عمل کنند.

او ادامه داد: کنترل مبادی ورودی و خروجی به استان مرکزی باید با جدیت تمام دنبال شود و فرمانداران در این خصوص وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

ّآقازاده تصریح کرد: در بحث تعداد بیماران کرونایی در استان‌ها ما معمولا ششم وهفتم کشور بودیم که با تلاش‌های انجام شده وضعیت بهتر شده و هشتم کشور شدیم و این موفقیت با همکاری و همراهی مردم، مسئولان، کادر درمانی، سازمان‌های مردم نهاد، اصناف، قرارگاه پدافند زیستی استان حاصل شده و اگر این همکاری‌ها استمرار پیدا کند شرایط بهتری را در هفته‌های آتی خواهیم داشت.

او تاکید کرد: آمارها نشان دهنده بهبود نسبی شرایط در استان مرکزی است و ۶۲ درصد بیماران قطعی کرونایی بهبود پیدا کرده و ترخیص و به منزل رفته اند و حدود ۱۰۶ نفر را هم در منازل قرنطینه و تحت نظر داریم. متاسفانه و یا خوشبختانه نقاهتگاه‌های ما مورد استقبال افراد برای قرنطینه قرار نگرفته و خانواده‌ها دوست دارند دوران قرنطینه را در منازل بگذرانندکه به نظر ما هم این خیلی بهتر است، اما ما آمادگی رسیدگی به این عزیزان در نقاهتگاه‌ها را داریم.

او گفت: استان مرکزی دومین استان کشور بود که با این بیماری درگیر شد و تا سه روز پیش ما از نظر سرانه جمعیت سومین استان درگیر کشور بودیم و امروز که پنجم فروردین است ما رتبه چهارم کشور هستیم و یک رتبه بهبود پیدا کردیم.

آقازاده ادامه داد:  بیش از نیمی از جمعیت استان مرکزی غربالگری شده است و این روند ادامه دارد و این موضوع باعث می‌شود در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باشیم. از مردم می‌خواهیم وقتی از سرشماره ۴۰۳۰ تماس گرفته می‌شود، پاسخ دهند و صادقانه علائم خود را بیان کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار