کد خبر: ۱۰۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
دادستان قزوین:
قزوین- دادستان قزوین گفت: تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای سخت گیری بیشتر در منع سفر درون و برون شهری، تعطیلی اصناف غیر ضروری و تشویق به ماندن مردم در منزل است.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه فوق العاده و مشترک شورای تأمین و ستاد مقابله با کرونای استان قزوین به منظور اتخاذ تصمیمات مهم چهارشنبه شب در استانداری قزوین برگزار شد.

محمد قاسمی در این جلسه اظهار داشت: مصوبات ستاد لازم الاجراست و هرکس از آن سرپیچی کند تخلف کرده و سلامت مردم را به خطر انداخته و اگر مدیری در اجرا کوتاهی کند شریک جرم است.

دادستان قزوین تصریح کرد: در خصوص تعطیلی اصناف با چند چالش مواجهیم و اینکه بسیاری از کسبه مستأجر هستند و باید اجاره ماهانه را پرداخت کنند و تعطیل واحد به آنها آسیب می‌زند که باید بستر حمایتی از آنها را مهیا کرده و صاحبان واحدهای تجاری را تشویق کرده و از آنها درخواست کنیم چند ماه از اجاره را ببخشند.

خیرین را در رسانه‌ها معرفی کنیم

وی بیان کرد: رسانه‌های گروهی و صدا و سیما لازم است تا افرادی که اجاره‌های صنوف خود را می‌بخشند و یا به مستأجران مهلت می‌دهند را معرفی کنند تا شهروندان با این افراد خیر بیشتر آشنا شوند و این کار ترویج شود.

قاسمی افزود: مردم استان قزوین فرهنگ بالایی دارند و می‌توانیم از آنها درخواست کنیم تا همراهی بیشتری در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از جمله تعطیلی بازار، مجتمع‌های تجاری، سفر نکردن و ماندن در منزل داشته باشند.

دادستان قزوین اظهار داشت: باید دولت نیز نسبت به چک‌های برگشتی تصمیم متمرکز بگیرد تا از اصناف حمایت شود البته رعایت حقوق صادرکننده و دارنده چک هم لحاظ شود.

تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای سخت گیری در تردد است

وی افزود: تعطیلات نوروزی بهترین فرصت برای تعطیلی اصناف و بازار و کاهش تردد مردم به مراکز جمعیتی است اما باید مصوبات در همه نقاط استان به صورت یکسان اجرا شود و هیچ تفاوتی در شهرهای استان نباشد.

قاسمی گفت: همه کسبه غیر ضروری باید تا ۱۵ فروردین بسته شوند تا شاهد افزایش آلودگی نباشیم و در این راه همراهی اتحادیه‌ها قابل تقدیر است البته در این میان بازار سنتی کاملاً تعطیل شده است.

دادستان قزوین بیان کرد: با اطلاع رسانی مناسب توسط رسانه‌ها باید مردم را با اجرای طرح همراه کنیم و اگر کسی همراه نبود اختیارات قانونی برای برخورد وجود دارد و برای پلمب واحدهای متخلف مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: هر چند به جمع زیادی از زندانیان مرخصی داده شده اما این کار هیچ مغایرتی با برخورد با متخلفان و مجرمان در شرایط کنونی ندارد و در این زمینه هیچ اغماضی نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار