کد خبر: ۱۰۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۵
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۱۳ میلیارد دلار درآمد نفتی یعنی کمترین میزان آن در طول ۴۰ سال گذشته در کشور محقق شود.

احمد علیرضابیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: بر خلاف پیش‌بینی‌های بودجه‌نویس‌ها که قیمت نفت را بر مبنای بشکه‌ای 50 دلار بسته بودند، این عدد به زیر 20 دلار رسیده و کشور شدیدا به ارز نیاز دارد و اوج‌گیری و جهش تولید می‌تواند در این جهت گره‌گشا باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی موضوع استقراض و فروش اوراق قرضه محل تأمل است؛ منابع درآمدی که در بودجه تعیین شده بود غیرواقعی هستند و کسری آنها منجر به تحمیل تورم خواهد شد؛ با این اوصاف بودجه 99 حتما باید مورد بازنگری قرار گیرد و دولت متمم بودجه را ارائه دهد.

تحمیل گرانی و تورم 50 درصدی به مردم

بیگی با بیان اینکه دولت فعلی قابلیت جراحی بزرگ اقتصادی را ندارد، تشریح کرد: قطعا با کسری بودجه مواجه خواهیم شد و این کسری را به ناچار باید از طریق استقراض بانک مرکزی تأمین کنیم که نتیجه آن تورم بالای 50 درصدی و تحمیل گرانی به مردم خواهد شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت خروج دولت از اقتصاد و مردمی کردن آن برویم.

 وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود ابراز داشت: کشورهای پیرامون ما بازارهای بزرگی هستند ولی متاسفانه حتی نتوانسته‌ایم ارتباطات سیاسی خود را با این کشورها تسهیل کنیم؛ ما باید در این بازارها منفعت نشان دهیم و این بازارها بیشتر از گذشته به سراغ ما بیایند.

استاندار سابق آذربایجان‌شرقی متذکر شد: فکر دولت فقط با اروپا مشغول است و می‌خواهد آنها دست ما را بگیرند در صورتی که در دوران تحریم‌های شدید با کمک بازارهای منطقه‌ای و پیرامونی توانستیم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم کنیم.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با اشاره به افزایش قیمت دلار به 16 هزار تومان گفت: در حالی که امروز هیچ تقاضایی برای دلار نیست و داد و ستد و سفری صورت نمی‌گیرد قیمت این است، اگر شرایط به حالت عادی برگردد لابد قیمت دلار سر به فلک خواهد کشید.

بیگی یادآور شد: انتظار می‌رود دولت برای تصرف بازارهای منطقه‌ای و کشورهای اسلامی اقدامات موثرتری انجام دهد.

برای دوره پس از کرونا تا دیر نشده برنامه‌ریزی کنیم

این نماینده اصولگرای مجلس، به موضوع کرونا نیز پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر درون کرونا هستیم و بیشتر مداوای مبتلایان و پیشگیری از ابتلای افراد سالم مدنظر است؛ اما دوران پس از کرونا نباید فراموش شود.

بیگی تصریح کرد: کرونا به هر حال به پایان خواهد رسید و امروز باید برای دوره پس از کرونا تا دیر نشده برنامه‌ریزی کنیم که رهبری می‌فرمایند سیاستگذاری‌ها در جهت رونق تولید و کسب بازارهای صادراتی باشد.

وی اضافه کرد: دولت هم در نظر دارد با ارائه بسته اقتصادی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا کمک کند.

انتهای پیام/60026/س

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار