کد خبر: ۱۰۲۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس گفت: دولت و مجلس با توجه به شیوع بیماری کرونا باید برنامه‌ریزی‌های دقیقی انجام دهند و از مؤسسات علمی کشور حمایت کنند که این تنها راه مقاوم کردن جامعه در برابر هر گونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی است.

یعقوب فتح‌اللهی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره رونق تولید و روند این دانشگاه، گفت: با وجود شیوع کرونا در کشور مقداری بر فعالیت‌های آموزش مجازی و پژوهشی دانشگاه تاثیرگذار بوده ولی به نظر من در این یک یا دو ماه آسیب چندانی به دانشگاه‌ها وارد نخواهد شد. 

حمایت دولت و مجلس از موسسات علمی 

وی افزود: در سال ۱۳۹۹ دولت و مجلس باید با برنامه‌‌ریزی‌های دقیقی که انجام می‌دهند از موسسات علمی جمهوری اسلامی بیشتر حمایت کنند که این تنها راه مقاوم کردن جامعه در برابر هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی است که این تنها راه مقاوم کردن جامعه در برابر هرگونه حوادث طبیعی و غیرطبیعی است. 

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: با اجرای زیرساخت‌های لازم برای مقابله با شرایط بحرانی و سختی که بوجود آمده می‌توانیم رفاه و زندگی خوب برای مردم ایجاد کنیم و یک تمدن نوین برخواسته از انقلاب اسلامی را از دل دانشگاه‌ها برای جامعه جهانی به  ارمغان آوریم. 

دانشگاه‌ها سرلوحه تمام قوای کشور قرار بگیرند

فتح‌اللهی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید سرلوحه تمام قوای کشور قرار بگیرند، یادآور شد: دانشگاه‌ها می‌توانند در شرایطی عادی تعالی توسعه را در مسیر علمی محور قرار دهند و چه در شرایط غیرعادی مانند سیل، زلزله و یا کرونا که ماهیت مشخصی ندارد ولی با توجه به شواهدی که جسته ‌وگریخته با آن روبرو هستیم احتمالاً این یک حمله بیولوژیکی است که انجام شده و دانشگاه‌ها در این زمینه راهگشا هستند و می‌توانند کشور را در چنین شرایطی مصون نگه دارند و از وضعیت بحرانی خارج کنند. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار