کد خبر: ۱۰۲۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۷
بازار شایعات کرونایی در سراسر کشور و استان سمنان همچنان با داغی خاصی پیش می‌رود؛ اما برخلاف این شایعات، امروز هم پمپ بنزین‌ها و هم دستگاه‌های اجرایی در این استان باز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در حالی که از عصر روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی استان سمنان خبری مبنی بر تعطیلی پمپ بنزین‌ها یا در اختیار قرار ندادن بنزین به خودروهای غیربومی مطرح شده بود، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این خبر کذب و شایعه است.

شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان) نیز اعلام کرده است که جایگاه‌های عرضه سوخت در این استان به‌صورت ۲۴ ساعته آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مسؤولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه شاهرود (استان سمنان) می‌گویند: هرگونه تغییری در خصوص فعالیت پمپ بنزین‌های استان کذب است و مردم به شایعات توجه نکنند.

ادارات استان سمنان هم باز است

شایعه دومی که روز گذشته در صفحات مجازی منتشر شده و مورد سؤال کارمندان دولت بود، تعطیلی دستگاه‌های اجرایی استان سمنان بود که آن هم رد و به اطلاعیه استانداری سمنان ختم شد.

استانداری سمنان در این اطلاعیه آورده است: با عنایت به اظهارات سخنگوی دولت و انتشار اخبار مختلف در خصوص تعطیلی ادارات و ابهامات به وجود آمده در این خصوص به اطلاع می‌رساند که همچون سراسر کشور، ادارات استان سمنان نیز تعطیل نبوده، بلکه تا ۱۵ فروردین با حداقل کارکنان فعالیت خواهد کرد.

در ادامه تأکید شده است: دستگاه‌های درمانی، امدادی و خدمات رسان همچون گذشته با حداکثر ظرفیت به فعالیت خود ادامه داده و خدمات‌رسانی خواهند داشت.‌

در پی تماس‌های مکرر کارکنان ادارات و سازمان‌های دولتی استان سمنان باید گفت که به استناد مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان سمنان نیز همچون سراسر کشور به‌جز نهادهای خدماتی، درمانی و امدادی تا ۱۵ فروردین‌ماه ۹۹ با حداقل ظرفیت پرسنل خود فعالیت خواهند داشت و مصوبه‌ای مبنی بر تعطیلی کامل ادارات اعلام نشده است.

برنامه‌ریزی انجام‌شده در ادارات و ارگان‌های دولتی استان به‌گونه‌ای به انجام رسیده است که ضمن برنامه‌ریزی برای شیفت‌بندی و دورکاری پرسنل، هیچ‌گونه خللی در ارائه خدمات به شهروندان و انجام روال روزمره اداری وارد نخواهد شد.‌

غربالگری ۸۵ درصدی مردم سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: طرح غربالگری توسط نیروهای علوم پزشکی و با همکاری نیروهای بسیجی در استان سمنان در دست اجرا بوده و کار اجرایی در طرح بسیج ملی کرونا در استان سمنان رو به اتمام است.

وی افزود: تا الآن نیروهای علوم پزشکی و بسیج، ۸۵ درصد جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان را پوشش داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در این طرح، کارشناسان امر با مردم تماس تلفنی گرفته و جویای احوال آنها می‌شوند و توصیه‌های بهداشتی نیز به آنها ارائه می‌شود.

دانایی گفت: یکی از موفقیت‌های استان سمنان، این میزان همکاری مردم در طرح بسیج ملی کرونا بوده و امیدواریم با همکاری همگانی، آینده نویددهنده روزهای بهتری برای مردم این استان باشد.

تعطیلی صنوف غیرضروری در شاهرود

نادر فخری، فرماندار شهرستان شاهرود هم در جلسه ستاد مبارزه با کرونا در شهرستان شاهرود ضمن قدردانی از تلاش و مجاهدت تمام اعضای ستاد مبارزه با کرونای شهرستان بیان کرد: حسب دستور رئیس‌جمهور و با عنایت به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، با هدف مبارزه با انتشار ویروس کرونا، تمام مراکز تجاری و صنوف غیرضروری شهرستان به‌استثنای واحدهای صنفی تأمین‌کننده مایحتاج عمومی مردم از یکم تا ۱۵ فروردین ۹۹ تعطیل است.

وی تصریح کرد: همچنین بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی شاهرود موظف به نظارت بر حسن اجرای مصوبات ستاد مبارزه با کالا هستند.

فرماندار شهرستان شاهرود بیان کرد: بسیج اصناف و اماکن عمومی نیروی انتظامی، واحد سد معبر شهرداری‌ها و در صورت لزوم سپاه ناحیه شاهرود در این امر همکاری و مساعدت خواهند داشت.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف

فرماندار شهرستان شاهرود با اشاره به اهمیت اجرای پروتکل‌های بهداشتی به‌منظور فعالیت واحدهای صنفی ضروری گفت: نانوایی‌ها، سوپرمارکت‌ها، مراکز عرضه‌کننده محصولات پروتئینی و مرکبات، قصابی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، داروخانه‌ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی با اجرای کامل پروتکل بهداشتی در خصوص مبارزه با ویروس کرونا مجاز به فعالیت هستند و در صورت مشاهده تخلف، برابر قوانین با آنها برخورد خواهد شد.

فخری با تأکید بر تعطیلی تمام مراکز غیرضروری ازجمله رستوران، هتل‌ها، مراکز بوم‌گردی و گردشگری پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و مراکز مشابه اظهار کرد: تمهیدات لازم برای فعالیت شبانه‌روزی داروخانه‌ها و فعالیت تا پایان شب مراکز تأمین نیازهای اساسی مردم با برنامه‌ریزی اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود باید در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/2249/م/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار