کد خبر: ۱۰۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۰
رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان با اشاره به وضعیت فعال بودن تخت بیمارستان‌های استان گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی فعال بودند و تعداد بیماران بدحال نیازمند تخت ICU، کمتر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، دومین جلسه ستاد مدیریت کرونا استان گیلان در سال جدید با حضور معاون اول رئیس‌جمهور از طریق ویدیو کنفرانس در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

استاندار گیلان در این جلسه با بیان اینکه آزمایش‌های تشخیص کرونا در استان گیلان مستقرشده است، اظهار کرد: در روزهای نخست شیوع ویروس در استان، نمونه‌ها برای تشخیص به مرکز ارسال می‌شد که پاسخ آن زمان‌بر بوده است اما با پیگیری‌های صورت گرفته، آزمایشگاه تشخیصی در استان مستقر شد.

ارسلان زارع با اشاره به استفاده دوهزار تخت بیماران کرونایی در دوران پیک این ویروس کفت: در اوایل شیوع کرونا در گیلان تعداد تخت‌های مخصوص بیماران کرونایی ۳۰۰ تخت بوده است که این میزان در اواخر اسفند به سه هزار تخت بیماران کرونایی افزایش یافت.

وی با تأکید بر استفاده حداکثری از بیمارستان‌های خصوصی و دولتی استان گیلان افزود: در بحران کرونا تاکنون تمامی بیمارستان‌های خصوصی و دولتی گیلان نهایت همکاری را داشتند به‌طوری‌که از صد در صد ظرفیت بیمارستان رسول اکرم رشت و ۷۵ درصد ظرفیت بیمارستان‌های خصوصی استفاده‌شده است.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان با اذعان به اینکه در استان گیلان مشکلی در رابطه با اقلام بهداشتی وجود ندارد، تصریح کرد: قبل از کرونا در گیلان تنها دو هزار ماسک تولیدشده و میزان تولید مواد ضدعفونی محدود بوده است که در حوزه تولید ماسک به افزایش تولید ۶۰ برابری و در عرصه تولید مواد ضدعفونی به افزایش ۳۰ برابری رسیدیم.

زارع ضمن قدردانی از ارسال تجهیزات پزشکی به گیلان در اوایل شیوع کرونا بیان کرد: در روزهای نخست با کمبودهای زیادی ازلحاظ امکانات مواجه بودیم اما با پشتیبانی‌های صورت گرفته و با دستور رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور و پشتیبانی رئیس سازمان‌برنامه و بودجه این کمبودها رفع شده است.

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌های شهرستان‌های تالش و لنگرود گفت: بیمارستان تازه‌ساز تالش نیز با تأمین اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی در مدتی کوتاه برای بیماران کرونایی مهیا شد و بیمارستان لنگرود نیز در حال نصب تجهیزات است.

استاندار گیلان از فعال بودن ۵۰ درصدی تخت‌های بیمارستان‌های گیلان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های بیمارستانی فعال بودند و تعداد بیماران بدحال نیازمند تخت ICU، کمتر شده است.

زارع مشکلات استان گیلان را نیاز برای تجهیز بیمارستان‌های استان دانست و اظهار کرد: ازلحاظ تجهیزات بیمارستانی، درمانی و پزشکی، با همه‌ی مساعدت‌های صورت گرفته در این حوزه همچنان با مشکلاتی مواجه هستیم که به حدود یک‌صد میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است زیرا زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه در استان گیلان هیچ مشکلی به لحاظ تأمین مایحتاج مردم وجود ندارد گفت: تا آخرین روز اسفندماه و روزهای نخست فروردین‌ماه جاری؛ گمرک و بنادر استان فعال بودند و عملیات تخلیه اقلام و گندم با رعایت توصیه‌های بهداشتی انجام گرفت و صادرات و واردات نیز در جریان است.

رئیس ستاد مبارزه با کرونا استان گیلان با تأکید بر پیشتازی استان گیلان در اجرایی شدن طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: گیلان نخستین استانی بود که جمعیت بیش از 80 درصدی را پوشش داد و اکنون حدود ۸۵ درصد از جمعیت استان، پایش و غربالگری شده‌اند.

زارع با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی ورود مسافر به گیلان خاطرنشان کرد: در دوهفته گذشته ثبت کمترین تردد خودروها به گیلان را شاهد بودیم به‌طوری‌که در هفته منتهی به سال جدید، ۸۰ درصد کاهش نسبت به‌طوری‌که به مدت مشابه سال گذشته را شاهد بوده‌ایم که این رقم در روزهای اخیر به ۸۶ درصد رسیده است.

وی با قدردانی از همراهی مردم در پیوستن پویش ما در خانه می‌مانیم افزود: مردم قدرشناس گیلان که در شرایط مختلف در کنار هم‌وطنان بودند، پس از شکست بیماری کرونا در ایام تابستان میزبان مسافران خواهند بود.

استاندار گیلان همچنین از همکاری اصناف، بازاریان و کسبه، اصناف که به‌صورت خودجوش اقدام به تعطیلی مراکز تجاری در همه شهرستان‌ها و در منطقه آزاد انزلی کردند قدردانی کرد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

نام:
ایمیل:
* نظر: