کد خبر: ۱۰۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۳
در ادامه قسمت‌های گذشته، الگو‌های ورزشی ساده در منزل را برای تعطیلات معرفی می‌کنیم.

نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره5)به گزارش خبرنگار پزشکی ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در قسمت قبل، از لزوم انجام پیاده‌روی و تاثیرات مثبت آن گفتیم. نکاتی را هم پیرامون این موضوع مطرح کردیم، در این گزارش، الگو‌های ساده دیگری را معرفی می‌کنیم.
در روز‌های تعطیل باید مراعات و به توصیه‌های ورزشی توجه کرد تا سلامتی و تناسب اندام را به بهترین شکل، حفظ کنید.

با این روش از ابتلا به بیماری و دست و پنجه نرم کردن با چاقی و اضافه وزن، جلوگیری می‌کنید. متخصصان علت این عارضه را در زیاده‌روی مصرف خوراکی‌ها که اغلب پرکالری هستند، انجام ندادن هیچگونه فعالیت ورزشی و کم‌تحرکی افراد می‌دانند.

از جمله کار‌های مفید در این ایام، استفاده نکردن از آسانسور است. سعی کنید از پله‌ها استفاده کنید تا کالری اضافی در بدنتان را بسوزانید.

به خاطر داشته باشید، به هنگام بیدار شدن از خواب، حتما حرکات کششی را انجام دهید. فشار به کف دست‌ها، قفسه سینه و زانو‌ها وارد کنید. این کار می‌تواند حتی به کاهش وزن و لاغری هم کمک کند.

وقتی نشسته‌اید، عضلات خود را به ویژه در ناحیه شکم، منبسط و منقبض کنید. انجام این حرکت به طور سریع، سبب شکسته شدن سلول‌های چربی دور شکم، می‌شود.

از دیگر توصیه‌های متخصصان، انجام فعالیت‌های کششی یا قلاب کردن دست‌ها و یا کم کردن ساعاتی است که در حالت نشسته، به سر می‌برید.

این راهکار‌ها، روش‌هایی مناسب و ساده برای جلوگیری از اضافه‌وزن و داشتن تناسب اندام است.

از رعایت رژیم صحیح تغذیه‌ای و پرهیز از پرخوری هم به هیچ وجه غافل نشوید.


بیشتر بخوانید : نکات پزشکی - ورزشی در تعطیلات نوروزی (شماره ۴)


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: