کد خبر: ۱۰۲۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد:
ساری - مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از اجرایی شدن طرح ابتکاری این جمعیت با عنوان «هاتفان امید» در راستای قطع کردن زنجیره بیماری کرونا خبرداد.

مجتبی اکبری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در شرایط کنونی انقطاع زنجیره شیوع ویروس مرگبار کرونا مهمترین استراتژی مهار این بیماری است، گفت: درطرح «هاتفان امید» که از سوی هلال احمر استان و با حمایت و مشارکت دستگاه‌های دیگر اجرایی خواهد شد تلاش می‌شود افرادی که دارای بیماری کرونا هستند و یا خانواده‌هایی که از این بیماران نگهداری می‌کنند و خودشان نیز در معرض خطر قرار دارند و یا مشکوک به ناقل بودن ویروس کرونا هستند را با بررسی و پاسخگویی به نیازهای آنان مدیریت تا از تردد آنان به هر دلیل ممکن در سطح جامعه جلوگیری کنیم.

اکبری با اشاره به اینکه این گروه از افراد کسانی هستند که توسط دانشگاه علوم پزشکی استان و یا تیم‌های بسیج سلامت شناسایی شدند، تصریج کرد: در پروتکلی که ما تنظیم کردیم تمام نیازهایی افراد مزبور دیده شده و ما با چهار نظام نیازسنجی شده به کمک این افراد خواهیم رفت.

وی با تاکید براینکه این طرح ابتکاری و انحصاری هلال احمر مازندران است، گفت: نظام مددکاری با هدف سنجش و ارزیابی نیازهای ضروری افراد مزبور، نظام حمایتی معیشتی، نظام مشاوره و روانشناسی و نظام مراقبتی و ارسال دارو که با کمک پزشکان خانواده اجرایی خواهد شد از مؤلفه‌های مهم طرح مزبور می‌باشد.

اکبری با اشاره به استقبال استاندار و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از این طرح افزود: هدف نهایی این طرح پاسخگویی به تمام نیازهای بیماران کرونایی و خانواده‌های آنان است تا مانع از حضور آنان در سطح جامعه شویم و بدین صورت زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار