کد خبر: ۱۰۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
استاندار بوشهر از کنترل ورود و خروج مردم استان با حضور ناجا و بسیج و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر؛ عبدالکریم گراوند در ارتباط با طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیروهای هلال‌احمر در ورودی شهرها فقط وظیفه اجرای تب سنجی را بر عهده‌دارند و کنترل ورود و خروج شهرها بر عهده نیروی انتظامی و بسیج خواهد بود.

وی تصریح کرد: اداره کل بازرسی استانداری، موظف است در زمینه بررسی فعالیت ادارات در ایام اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی بازرسی لازم را انجام دهد.

گراوند با بیان اینکه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۱۵ فروردین‌ماه تعیین‌شده است خاطرنشان کرد: در این مدت ارزیابی لازم برای ادامه مدت زمان طرح انجام می‌شود.

استاندار بوشهر افزود: از بوشهری‌هایی که به خارج از استان رفتند تقاضا می‌شود به استان برگردند چراکه در طرح جدید فاصله‌گذاری اجتماعی، ترددهای بین استانی نخواهیم داشت.

وی با تأکید بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با جلوگیری از گردش درون استانی بیان کرد: اگر گردش درون استانی متوقف نشود این بیماری منتقل می‌شود و مردم استان که تاکنون همکاری ویژه‌ای برای مقابله با کرونا داشتند انتظار می‌رود در خانه بمانند چراکه موفقیت طرح جدید در گرو همکاری مردم است.

استاندار بوشهر ادامه ضدعفونی شهرها و محلات طبق روال گذشته را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: برنامه نظارتی برای اجرای این موضوعات با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به رعایت کسبه و اصناف بر اساس پروتکل بهداشتی ارائه‌شده ادامه داد: واحدهای صنفی برای تأمین نیازمندی‌های مردم هم باید پروتکل بهداشتی اعلام‌شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی را موردتوجه قرار دهند.

گراوند با تأکید بر خریدهای اینترنتی و تأمین زیرساخت لازم برای تحقق این مهم اظهار داشت: اگر واحدهای صنفی پروتکل‌های بهداشتی موردنظر دانشگاه علوم پزشکی را رعایت نکنند، توسط تعزیرات حکومتی و نیروی انتظامی پلمپ می‌شوند.

استاندار بوشهر با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه بوشهر در اجرای تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: شهرداران و دهیاران مسئول پشتیبانی از طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هستند.

وی افزود: از فعالیت اصحاب رسانه استان برای همکاری در زمینه مقابله با کرونا و هرکسی که برای سلامت مردم گامی برمی‌دارد تشکر و قدردانی کرد.

گراوند به فعالیت ادارات و کارمندان پرداخت و با تأکید بر توجه به فاصله‌گذاری اجتماعی گفت: بر اساس طرح جدید فاصله‌گذاری اجتماعی، اداراتی که در این ایام وظیفه کاری مهمی ندارند لازم نیست باز باشند مگر در موارد خاص که مدیر اداره تصمیم بگیرد.

وی با تأکید بر توجه به دور کاری کارکنان بیان کرد: کارکنان اداراتی که خارج از مرکز استان بوشهر سکونت دارند و محل کارشان در مرکز استان قرار دارد، لزومی به حضور در محل کار ندارند و به صورت دور کاری فعالیتشان را ادامه دهند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ادارات مهم و زیرساختی هم با نظر مدیر نسبت به انجام وظایف به صورت شیفتی اقدام کنند اضافه کرد: همکاری و مشارکت مردم برای مقابله با کرونا در خور تحسین است.

وی افزود: بخش اعظم موفقیت‌های استان برای مقابله با کرونا مدیون مردم فهیم و بازاریان و اصناف در کنار گروه‌های جهادی و سمن‌ها و فعالان دلسوزی است که برای شکست کرونا دست به دست هم داده‌اند.

استاندار بوشهر، نسخه شفابخش مقابله با کرونا در استان را در خانه ماندن دانست و تأکید کرد: انتظار می‌رود مردم فهیم استان، موضوع در خانه ماندن و پرهیز از گردش سفرهای درون و خارج از استانی موردتوجه قرار دهند.

گراوند با قدردانی از جامعه پزشکی و درمانی استان بوشهر و با تأکید بر برخورد قاطع با افرادی که از طریق فضای مجازی آرامش مردم را به هم می‌ریزند بیان کرد: از همه کسانی که در ارتباط با مبارزه علیه کرونا دغدغه مردم‌دارند تشکر می‌کنم اما باید باکسانی که در این شرایط با استفاده از فضای مجازی، آرامش جامعه و مردم را با بیان اخبار کذب به هم می‌ریزند به صورت قاطعانه برخورد شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه افرادی که زمینه نگرانی مردم از طریق فضای مجازی افزایش می‌دهند دستگاه قضائی باید قاطعانه برخورد کند خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی باکسانی که در این شرایط امنیت ملی را دچار خدشه کرده و عملکرد نظام را زیر سوال می‌برند با جدیت باید برخورد کند.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار