کد خبر: ۱۰۲۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶
مردم در این روزها بیشتر پایِ تلویزیون‌اند؛ در سریال‌ها، "پایتخت"۶ و در ویژه‌های تحویل سال، "اتفاق نود و نه"؛ اما مخاطبین رادیو ایران و رادیو آوا را هم می‌پسندند. آماری است که مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سال گذشته برخی در جریان پخش قسمت‌های ابتدایی سریال‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ها، نظرسنجی منتشر می‌کردند و بیشترین بیننده‌ها را از آنِ اثر خود می‌دانستند و این روزها برخی با توئیت‌ها و پیام‌های مجازی‌شان سعی در انتشار نظرسنجی‌هایشان را داشتند؛ عده‌ای می‌گفتند فلان سریال و برنامه و عده‌ای هم سریال و برنامه مدنظرشان را به عنوان بهترین معرفی می‌کردند؛ اما لحظاتی قبل پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما با انتشار نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات رسانه‌ملی در هفته اول تماشای مردمی به این شبهات پایان داد؛ هرچند که در نظرسنجی صداوسیما هم نقدهایی وجود دارد اما موثق‌تر از رایزنی‌ها و حدس و گمان‌های برخی در فضای مجازی است که ارتباط مستقیمی با آن اثر مربوطه دارند. نظرسنجی آنگاه موثق و درست‌تر است که نظر خود مردم باشد. 

البته در گفت‌وگوهایی که پیش از این مسئولین مربوطه در مرکز تحقیقات صداوسیما داشتیم علاوه بر بررسی‌های میدانی و علمی، از طریق نظرات و انتقادهای مردم در سامانه 162 هم بسیاری از این اطلاعات را بدست می‌آورند؛ بالأخره موثق‌تر و مستدل‌تر از بخش‌های دیگر است. 

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از برنامه‌های مختلف رسانه ملی در هفته اول نوروز 1399، بیش از 90 درصد مردم سراسر کشور بیننده برنامه‌های تلویزیونی بوده‌اند که 80.5 درصد آن‌ها برنامه‌های ویژه نوروز را تماشا کرده‌اند. در میان برنامه‌های مختلف سریال نوروزی، پایتخت 6 شبکه یک سیما با 75 درصد مخاطب بیشترین بیننده را داشته است.

بر اساس این نظرسنجی حدود 90 درصد بینندگان پایتخت 6، در حد زیاد از آن رضایت داشته‌اند.

بعد از سریال پایتخت 6، سریال دوپینگ شبکه سه با 42 درصد مخاطب در رتبه دوم قرار دارد. بیش از 80 درصد از بینندگان سریال دوپینگ در حد زیاد از محتوای طنز این سریال رضایت داشته‌اند.

سریال کامیون شبکه دو سیما هم با 27.1 درصد در رتبه سوم سریال‌های نوروزی قرار گرفته و سریال میانبر شبکه پنج سیما هم با حدود 10 درصد مخاطب، در رتبه چهارم سریال‌های نوروزی تلویزیون جای گرفته است.

اتفاق نود و نه؛ ویژه تحویل سال شبکه سه، پرمخاطب‌ترین ویژه‌برنامه تحویل سال

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، از میان برنامه‌های بررسی شده ویژه تحویل سال 99، برنامه اتفاق نود و نه شبکه سه سیما با اجرای رضا رشیدپور با 31.2 درصد مخاطب،  پربیننده‌ترین ویژه تحویل سال تلویزیون شد.

بعد از برنامه اتفاق 99، فرمول یک شبکه یک سیما با اجرای علی ضیا در فاصله کمتر از سه درصد با برنامه اتفاق نود و نه با 28.3 درصد بیننده، در رتبه دوم بهترین برنامه‌های تحویل سال قرار گرفت.

بهار جان شبکه پنج سیما هم با 11.2 درصد بیننده و با اجرای محمد علیزاده و هیراد حاتمی در رتبه سوم بهترین برنامه‌های ویژه تحویل سال 99 قرار گرفت.

رتبه ویژه‌ برنامه‌های تحویل سال 99 در شبکه‌های دیگر سیما به شرح زیر است :

4 - چهل تیکه شبکه نسیم با 8.1 درصد بیننده

5 - دو نیمه ماه شبکه دوسیما با 6.9 درصد بیننده

6 - سین هشتم شبکه قرآن و معارف سیما با 5 درصد بیننده

7 - ویژه تحویل سال شبکه امید سیما با 3.5 درصد بیننده

8 -  ویژه تحویل سال شبکه افق سیما با 3 درصد بیننده

همچنین براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی، بیش از 57 درصد مردم در سراسر کشور حداقل یکی از برنامه‌های شبکه‌های استانی سازمان را در ایام نوروز تماشا کرده‌اند.

20 درصد از مردم هم در هفته اول نوروز 99 شنونده برنامه‌های نوروز رادیو بوده‌اند که از این میان، رادیو آوا بیشترین تعداد مخاطب را به خود جذب کرده است.

براساس این نظرسنجی رتبه شبکه‌های رادیویی در هفته اول نوروز از نظر میزان شنونده به شرح ذیل است :

1 - رادیو آوا با 28.1 درصد شنونده

2 - رادیو ایران با 12.2 درصد شنونده

3 - رادیو جوان با 11.5 درصد شنونده

4 - رادیو پیام با 9.4 درصد شنونده

5 - رادیو ورزش با 6.5 درصد شنونده

6 - رادیو فرهنگ با 3.6 درصد شنونده

7 - رادیو سلامت با 2.9 درصد شنونده

8 - رادیو صبا با 2.9 درصد شنونده

9 - رادیو معارف با 2.2 درصد شنونده

مرکز تحقیقات سازمان صداو سیما دوشنبه آینده نظرسنجی خود درباره ویژه برنامه‌های مختلف تلویزیون را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار