کد خبر: ۱۰۲۳۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با معرفی خود به عنوان کارگزار یکی از شرکت های خودروسازی داخلی اقدام به 9 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس گفت: با تلاش کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان، فردی که با معرفی خود به عنوان کارگزار یکی از شرکت های خودروسازی داخلی اقدام به 9 میلیارد ریال کلاهبرداری از شهروندان کرده بود دستگیر شد.

محمدیان افزود: در پی ارجاع پرونده ای به پلیس آگاهی استان مبنی بر این که فردی با معرفی خودش به عنوان کارگزار یکی از شرکت های خودروسازی داخلی اقدام به کلاهبرداری از تعدادی از شهروندان کرده بود، رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان در تحقیقات اولیه خود متوجه شدند متهم ابتدا به شیوه های مختلف به مالباختگان نزدیک شده و پس از معرفی خودش به عنوان کارگزار شرکت خودروسازی، با فروختن یک خودرو به قیمت کارخانه اعتماد نامبردگان را جلب و در ادامه با دادن وعده سودهای هنگفت باتنظیم قرارداد های تقلبی مقدار زیادی وجوه از آن ها دریافت کرده و متواری شده است.

این مقام انتظامی ادامه داد: در ادامه کارآگاهان با تلاش های شبانه روزی و انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم را در منطقه مهرشهر کرج شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه نامبرده را دستگیر کرده و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

محمدیان اظهار داشت: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر انجام هرگونه کلاهبرداری بود اما پس از مواجهه با مستندات کارآگاهان چاره ای جز بیان حقیقت در پیش روی خودش ندید و به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 9 میلیارد ریال به شیوه فروش خودروهای لیزینگی اقرار کرد.

وی با بیان این که تحقیقات بر روی این پرونده ادامه دارد بیان کرد: شهروندان از اعتماد بی مورد به افرادی که خود را نماینده شرکت ها و سازمان های مختلف معرفی می کنند خودداری کرده و در صورت مواجهه با این افراد با تحقیق کامل از آن شرکت و سازمان، از صحت ادعای آن ها مطمئن شوند.

انتهای پیام/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار