کد خبر: ۱۰۲۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴
در ایامی که ویروس کرونا غالب مردم را خانه نشین کرده بی تردید فرصت رجوع به رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی نیز بیش از گذشته بوده و عدم سواد رسانه ای کافی می تواند سلامت روحی و روانی خانواده ها را متاثر سازد.

تجارت آنلاین: در ایامی که ویروس کرونا غالب مردم را خانه نشین کرده بی تردید فرصت رجوع به رسانه ها به ویژه شبکه های اجتماعی نیز بیش از گذشته بوده و عدم سواد رسانه ای کافی می تواند سلامت روحی و روانی خانواده ها را متاثر سازد.توصیه های کاربردی زیر که از سوی دکتر نصراللهی صاحب نظر حوزه رسانه پیشنهاد شده در این خصوص می تواند اثربخش باشد:

1-تنوع در مصرف‌رسانه‌ای

2-تعادل‌ در دریافت اخبار (ماموریت برخی رسانه‌ها و ظرفیت‌های‌مجازی، تولید و بزرگنمایی اخبارمنفی‌است؛ حق ما دانستن همه نوع اطلاعات است.

3-دریافت‌مطمئن (در بحران‌ها، اخبارجعلی و متناقض افزایش می‌یابند؛ با وجود برخی‌عملکردهای نادرست،اخبار را از منابع دارای صلاحیت علمی و قانونی بگیریم.

4-انطباق‌اخبار و اطلاعات با عقل‌سلیم و منابع‌معتبر.

5-تقوای‌اشتراک (انتشار اطلاعات غلط،خسارت‌های جبران ناپذیری وارد می‌کنند؛ بدون اطمینان از صحت پست‌ها، آن‌ها را به اشتراک نگذار‎یم)

6-مدیریت نوع و میزان مصرف رسانه ای خود و اعضای خانواده به ویژه نوجوانان

7-ارتقای سواد بحران و سلامت

8-مراسم سوگواری مجازی و ارتباط تصویری روزانه که از طریق آن می توان مشکلات عاطفی ناشی از محدودیت های دید و بازدیدهای نوروزی و برگزاری مراسم سوگواری درگذشتگان را با ارتباطات در فضای مجازی کاهش داد.

9-اختصاص فرصت با هم بودن به گونه ای که سعی کنیم در چنین شرایط سختی با چسبیدن به موبایل و تلویزیون از چاله به چاه نیفتیم و بیش تر از در کنار هم بودن لذت ببریم.

10-مطالعه؛ مطالعه و انتخاب چند عنوان کتاب منتخب که علاقه مند به مطالعه آنها بوده ایم ولی هیچ گاه فرصت کافی دست نداده تا به خواندن آنها بپردازیم می تواند هم ما را به این خواسته قلبی خود برساند و هم پرکننده بخشی از اوقاتمان باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار