کد خبر: ۱۰۲۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
حسن تلیکانی عضو هیات مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران با يادآوري اهميت و ضرورت حمايت از مشاغل خرد، بيان داشت: کمک به مشاغل خرد راهكار نجات اقتصاد ايران است و بانك‌هاي قرض‌الحسنه مي‌توانند به‌خوبي از اين بخش حمايت كنند؛ زيرا فعالان اين حوزه نمي‌توانند از تسهيلاتي با سود بالا براي توسعه كسب‌وكار خود استفاده كنند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تلیکانی با اشاره به اقدامات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران در حوزه مسئوليت اجتماعي نيز گفت: اعتقاد قلبي به قرض‌الحسنه داريم و معتقديم بانک مهر ايران به‌عنوان بزرگترين بانك قرض‌الحسنه كشور مي‌تواند پشتيبان انسان‌هاي محروم و كم‌برخوردار باشد. هنگامي كه اتفاقي مانند سيل رخ مي‌دهد، ابتدا خود همكاران پيشگام كمك به سيل‌زدگان مي‌شوند. بانك نيز بخشي از هزينه‌هايي مانند تبليغات را كاهش داده و براي كمك به سيل‌زدگان صرف مي‌كند.
وی در ادامه افزود: کمک بلاعوض برای ساخت بیمارستان روانپزشکی ايران نيز يکي از اقداماتي است كه بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در راستاي مسئوليت اجتماعي خود اجرا كرده است. همچنين ساخت مدرسه در مناطق محروم و زلزله‌زده نيز با همين نگرش انجام شده و يكي از برنامه‌هاي ما اين است كه در صورت دريافت اجازه مجمع عمومي بانك، جرايم تأخير پرداخت اقساط را در حوزه مسئوليت اجتماعي هزينه كنيم.
تلیکانی که عضو ناظر هیئت مدیره بر حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات بانک قرض‌الحسنه مهر ايران نيز هست، در رابطه با فعاليت‌هاي صورت گرفته در اين حوزه ابراز کرد: يكي از شاخص‌هاي بانك قرض‌الحسنه مهر ايران چابكي آن است. هنگامي كه سازماني چابك باشد، تصميم‌گيري و اجرا نيز سريع‌تر انجام مي‌شود. جوان بودن نيروهاي بانك نيز انگيزه مديران بانك را براي تسريع در تصميم‌گيري و به نتيجه رساندن آن افزايش مي‌دهد. يكي از چيزهايي كه بايد براي آن تصميم مي‌گرفتيم كاهش زمان اجراي درخواست افراد در شعبه و گام بعدي بي‌نياز كردن آنان از دريافت خدمات حضوري بود.
وی ادامه داد: در سال گذشته دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تسهيلات دريافت کرده‌اند و پيش بيني مي کنيم امسال نيز بالغ بر ۳ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر از توام هاي قرض الحسنه بانک استفاده كنند. فضاي شعب بانك و تعداد كاركنان آن پاسخگوي اين حجم بالاي كار نيست، در نتيجه راهي به غير از گسترش بانكداري الكترونيك نداشته و در همين راستا نياز بود تا بسترهاي زيرساختي آن را آماده و سامانه‌هاي جديد را وارد بانك كنيم و همچنين لازم بود سخت‌افزارها و نرم‌افزارهاي خود را ارتقا دهيم. اين كاري زمان‌بر و هزينه‌بر بود كه در دو سال ابتدايي مأموريت دكتر اكبري به‌عنوان مديرعامل بانك انجام شد و امروز شاهديم كه موفقيت‌هاي خوبي در اين زمينه حاصل شده است.

۲ سال کار تحقیقاتی برای راه‌اندازی سامانه ميعاد
این کارشناس مسائل بانکی با اذعان به اینکه شاید هدف‌گذاري اوليه ما مبتني بر حذف کامل كاغذ نبود، تصريح كرد: با اين حال، به نقطه‌اي رسيديم كه براي كاهش حضور افراد در شعب بايد كاغذ را حذف مي‌كرديم. سامانه ميعاد به همين علت راه‌اندازي‌ شد كه براي آن بيش از دو سال كار تحقيقاتي انجام شد. خوشبختانه امروزه اين سامانه در سراسر ايران فعال است و مزاياي متعددي از جمله افزايش سرعت انجام كارها، كاهش زمان حضور مشتري در شعبه، افزايش دسترسي كارمندان شعبه به اطلاعات براي و... را با خود به همراه داشته است.
وی در رابطه با اشاره به دیگر سامانه راه‌اندازی شده در حوزه بانکداری الکترونيک از سوي بانک مهر ايران، گفت: سامانه غدير را نيز راه‌اندازي كرديم كه با استفاده از آن رؤساي شعب مختلف مي‌توانند وضعيت شعبه خود را با ساير شعب بانك مقايسه كنند و فاصله خود را از اهداف تعيين شده بسنجند. يعني با اين كار يك رقابت واقعي و مثبت بين شعب مختلف بانك ايجاد شده است. اكنون بانك قرض‌الحسنه مهر ايران در حوزه بانكداري الكترونيك يكي از بانك‌هاي قدرتمند كشور محسوب مي‌شود و هر طرحي را هم كه بانك مركزي در اين حوزه آغاز مي‌كند، ما داوطلبانه پيشگام اجراي آن مي‌شويم.

نام:
ایمیل:
* نظر: