کد خبر: ۱۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
اعتمادآنلاین نوشت: حسین مقصودی، نماینده مجلس دهم، گفت: من به عنوان کسی که از نزدیکان آقای قالیباف هستم می‌گویم، همان‌طور که پایداری‌ها لیست تهران را با اخم‌وتخم و هزار و یک ان‌قلت بستند، الان هم تاکید دارند که هیچ تضمینی برای ریاست مجلس به قالیباف نداده‌اند.

حسین مقصودی، نماینده سبزوار در مجلس دهم، درباره ترکیب مجلس آینده به اعتمادآنلاین گفت: مجلس یازدهم در ظاهر یکدست است، اما به نظر من در باطن بیشترین اختلاف را دارد. من به عنوان کسی که از نزدیکان آقای قالیباف هستم می‌گویم، همان‌طور که پایداری‌ها لیست تهران را با اخم‌وتخم و هزار و یک ان‌قلت بستند، الان هم تاکید دارند که هیچ تضمینی برای ریاست مجلس به قالیباف نداده‌اند.

این نماینده مجلس درباره دسته‌بندی‌ها در مجلس آینده عنوان کرد: مجلس یازدهم سه دسته است که در آن پایداری‌ها اکثریت هستند. گروه دوم را همفکران قالیباف تشکیل می‌دهند که به شدت کم‌تعدادند و اقلیت محدودی هم با اصلاح‌طلبان است.

مقصودی درباره ریاست مجلس یازدهم گفت: افکارعمومی درباره ریاست مجلس یازدهم معتقد است قالیباف این سمت را خواهد داشت، اما پایداری‌ها به هیچ عنوان راضی به ریاست قالیباف نیستد.

او درباره عدم تمایل جبهه پایداری به ریاست قالیباف بر مجلس بیان کرد: اگر لازم باشد جبهه پایداری حتی به رئیس شدن یک اصلاح‌طلب راضی می‌شود تا قالیباف رئیس نشود. این دو گروه اختلافات ریشه‌ای با هم دارند.

این نماینده مجلس دهم در ادامه تاکید کرد: البته با وجود اینکه جبهه پایداری نمی‌خواهد زیر بار ریاست قالیباف بر مجلس برود، فشارهای زیادی در این باره وجود دارد.

او با تاکید بر اینکه تحلیل من این است که جبهه پایداری در این باره در حال اعمال یک استراتژی است، گفت: پایداری پیش‌شرط‌هایی برای ریاست قالیباف در نظر خواهد گرفت. اول اینکه قالیباف کاندیدای ریاست‌جمهوری نشود و دوم اینکه تیمی را که در شهرداری با او کار می‌کردند به مجلس نیاورد.

مقصودی ادامه داد: بنابراین قالیباف یا باید بدون قبول این پیش‌شرط کاندیدای ریاست مجلس شود که در این صورت حتماً شکست می‌خورد و ریاست به دست پایداری‌ها می‌افتد یا باید قبول کند که کاندیدای ریاست‌جمهوری نمی‌شود.

این نماینده نزدیک به قالیباف در ادامه بیان کرد: در صورت کاندیدا نشدن قالیباف برای ریاست‌جمهوری آینده، اگر شرایط به همین منوال فعلی باشد، پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 پایداری‌ها خواهند بود. بنابراین در سال 1400 چون ریاست مجلس سال به سال انتخاب می‌شود، قطعاً قالیباف را از ریاست مجلس پایین خواهند کشید تا ریاست مجلس و دولت هر دو در دست پایداری‌ها باشد.

نماینده مجلس دهم درباره ریاست قالیباف بر مجلس یازدهم تاکید کرد: یعنی آقای قالیباف باید بداند که ریاست در مجلس موقتی است و البته نواب رئیس و هیات‌رئیسه مجلس هم در اختیار پایداری‌ها خواهد بود. چهره‌هایی مانند حاج‌بابایی و زاکانی نواب خواهند شد و افرادی مانند امیرآبادی، قاضی‌زاده هاشمی، زاهدی و... هم هیات‌رئیسه را در اختیار خواهند گرفت.

مقصودی در ادامه تاکید کرد: جایگاه قالیباف برای ریاست مجلس بسیار متزلزل است و از طرف دیگر جبهه پایداری‌ها با گذاشتن شرط نیاوردن تیم قالیباف به مجلس، می‌خواهند افراد معتمد را از قالیباف دور کنند.

این نماینده مجلس در پایان گفت: این مجلس بسیار پرتنش و متزلزل خواهد بود و از الان صدای تنش‌های مجلس به گوش می‌رسد.

27216

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار