کد خبر: ۱۰۳۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
مدیرکل گمرک بازرگان اعلام کرد
ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل گمرک بازرگان گفت: طی سال گذشته ۱۳۶۹ پرونده قاچاق در گمرک بازرگان تشکیل شد.

صادق نامدار شامگاه ۱۱فروردین در حاشیه بازدید مدیران منطقه‌ای و شهرستانی، از سالن مسافری و پایانه مرزی گمرک بازرگان و بررسی اقدامات صورت گرفته در این نقطه مرزی، با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۱۳۶۹ پرونده قاچاق در گمرک بازرگان تشکیل شد، افزود: این پرونده‌ها در کل به ارزش ۲۴۳ میلیارد ریال نسبت به سال ۹۷، ۴۰ درصد افزایش داشته است.

وی نقش دستگاه های کنترلی و سامانه ایکس ری را بسیار مهم در موضوع کشف کالای قاچاق در گمرک زمینی بازرگان یاد کرد و گفت: لوازم الکتریکی، لوازم یدکی، دارو، سوخت و البسه بیشترین کشفیات در این گمرک ۲۴ ساعته زمینی است.

به گفته مدیرکل گمرک بازرگان، در سال گذشته بیش از ۱۵۰۰ نفر به عنوان متهم در رابطه با قاچاق کالا در گمرک بازرگان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شده است.

جابر اکبرپور مدیر پایانه مرزی بازرگان نیز در این دیدار گفت: تعداد مسافر خروجی و ورودی از مرز بازرگان در سال گذشته به یک میلیون و ۵۸۴ هزار نفر رسید.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۷۴۱ هزار و ۷۶۳ نفر مربوط به مسافران ایرانی ورودی و خروجی است، تاکید کرد: ورودی ایرانی‌ها از این پایانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد و میزان خروجی آنها ۲۲ درصد افزایش داشته است.

مدیر پایانه مرزی بازرگان، همچنین گفت: میزان ورود و خروج مسافران خارجی نیز در این مدت ۸۰۶ هزار و ۳۲۲ نفر بود که به ترتیب ۳ و ۱۳ درصد بیشتر از سال گذشته بود.

به گفته اکبرپور طی همین مدت تردد شمار اتوبوس‌ها نیز از این مرز ۱۰ هزار و ۷۷۴ دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: