کد خبر: ۱۰۳۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:
ایسنا/آذربایجان شرقی رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: دورهمی‌های خانوادگی زمینه انتشار ویروس کرونا را فراهم می‌کند، در این شرایط هیچکس با یکدیگر رفت و آمد نکند، منظورمان از قرنطینه خانگی، تشکیل دورهمی‌های فامیلی نیست.

محمد حسین صومی در گفت‌گوی خبری در ساعت ۲۳ دوشنبه، یازدهم فروردین ماه، با اشاره به بازدید امروزش از بخش‌های کرونایی بیمارستان امام رضا (ع) تبریز اظهار کرد: امروز پشیمانی و افسوس "ای کاش در خانه می‌ماندیم" در چشمان بیمارانی که تنگی نفس داشته و به کمک دستگاه نفس می‌کشیدند و یا بیمارانی که هوشیار بودند، پیدا بود.
وی افزود: از هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم در روزهای آتی رعایت کنند، امیدواریم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی سبب رعایت بیشتر شود.

وی، بیان کرد: خادمان بخش‌های کرونایی دعاگوی مردمی خواهند بود که رعایت شرایط را کرده و در خانه‌هایشان می‌مانند.

به گزارش ایسنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، گفت: شش شهری که شب گذشته اعلام شد، همچنان آلوده‌ترین هستند، امروز هم بیشترین موارد مثبت مربوط به تبریز، مرند، اهر، مراغه، میانه و سراب بودند. 

وی، خاطرنشان کرد: موارد مثبتی از کرونا در تمامی شهرهای استان داریم.
صومی گفت: بر اساس آمار بسیج ملی مبارزه با کرونا، ۸۰ درصد جمعیت استان غربالگری شده است.

وی، متذکر شد: با مثبت شدن آزمایش۹۴ نفر، تعداد مبتلایان قطعی به کرونا در استان به ۱۵۳۷ نفر و با اضافه شدن ۹ نفر به تعداد فوتی‌های کرونا،  تلفات این بیماری در استان به ۱۴۸ نفر رسید.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: