کد خبر: ۱۰۳۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
استاندار قم خبر داد؛
قم - استاندار قم با اشاره به اجرای موفق فاصله‌گذاری اجتماعی، گفت: در طول اجرای این طرح تردد شهری در قم ۷۰ درصد و در خارج از استان ۹۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست غروب دوشنبه پس از جلسه با وزیر کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی ترددهای داخل شهری در قم ۷۰ درصد کاهش یافته است اما تردد ۳۰ درصد در داخل شهر را نمی‌توان نادیده گرفت و برای کاهش این تردد ۳۰ درصدی اگر لازم باشد الزامات شدیدتری را اتخاد خواهیم کرد.

به گفته وی، با اجرای موفق طرح فاصله گذاری اجتماعی در مسیرهای منتهی به قم و خارج از استان تا ۹۰ درصد جلوی تردد به داخل استان را گرفتیم و افراد غیر بومی اجازه ورود به قم را ندارند و در طول اجرای این طرح ۶۶ درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی شده است.

جذب ۲۰ میلیارد تومان کمک‌های مردمی و خیرین

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همراهی و مشارکت خوب خیرین و مردم گفت: مردم قم همیشه در زمینه کار خیر پیش قدم بودند حال که این حمایت‌ها برای خود استان قم است همکاری و مشارکت خوبی داشتند و در طی جلساتی که با خیرین سلامت و نهادهای مردمی داشتیم ۲۰ میلیارد تومان کمک جذب شده است.

وی ادامه داد: این کمک‌ها در ۲ بخش کمک و حمایت از کادر درمانی و هم‌چنین کمک و یاری به خانواده‌هایی که در طول شیوع بیماری کرونا کسب و کار آن‌ها آسیب دیده جذب شده است که جا دارد از مجمع خیرین سلامت و نهادهای خیریه مردمی کمک و تشکر کنیم.

اضافه شدن ۴۵ تخت به مدار درمانی استان قم

سرمست به پیگیری بهره برداری فوری ۲ بیمارستان امیرالمؤمنین و مادر استان قم اشاره و عنوان کرد: بعد از پیگیری‌هایی که صورت گرفت این دو بیمارستان در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری خواهند رسید و با افتتاح آن‌ها ۴۵ تخت به تخت‌های بیمارستانی استان قم اضافه و به بخش درمان قم کمک خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای حمایت و کمک به بخش درمان استان قم ۱۰۰ میلیارد تومان کمک جذب شده است، گفت: با توجه به اجرای طرح بسیج مبارزه با کرونا که استان از استان‌های موفق در این زمینه است ورودی بیمارستان‌ها هم کاهش یافته است و افراد مشکوک به بیماری از افراد سالم جدا خواهند شد و باید کنترل و درمان افراد مشکوک چه در خانه و یا دیگر مراکز درمانی پیگیری و مورد توجه قرار گیرد.

استاندار قم بیان کرد: باید مردم را به سوی خریدهای الکترونیکی و اینترنتی برای کاهش تردد و حضور در مراکز خرید تشویق کرد و اصناف هم همکاری خوبی داشتند و از دیگر اصنافی که غیر ضروری هستند نسبت به تعطیلی صنف خود درخواست همکاری داریم؛ هرچه حلقه انتشار کم‌تر باشد انتشار و شیوع بیماری کم‌تر و این بحران را می‌توان بهتر مدیریت کرد.

وی گفت: با نزدیکی به روز طبیعت از مردم می‌خواهیم در این روز در خانه بمانند زیرا امسال روز طبیعت نداریم و برای حفظ سلامتی و شکست حلقه انتشار از مردم می‌خواهیم همکاری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: