کد خبر: ۱۰۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
شماره بیستی که تیم ملی به او مدیون است
تیم ملی فوتبال ایران دومین پیروزی در تاریخ مسابقات جام جهانی خود را مدیون مهاجمی است که امروز وارد ۳۳ سالگی شد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران در خردادماه سال ۱۳۹۷ برای دومین بار در تاریخ خود موفق به کسب یک پیروزی شیرین در جام جهانی فوتبال شد و در پی شکست مراکش میلیون‌ها نفر از مردم فوتبال دوست در سراسر ایران اسلامی به خیابان‌ها آمدند.  با پیروزی شیرین و تاریخی تیم ملی در اولین بازی جام جهانی برابر مراکش به خیابان‌ها ریختند اما این پیروزی را مدیون چه کسی هستیم؟

ایران در این دوره از رقابت‌ها با کسب 4 امتیاز بهترین نتیجه تاریخ خود را در جام‌های جهانی رقم زد. از اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه اکثر هواداران تیم ملی به کسب یک امتیاز مقابل مراکش و تیم هروه رنار راضی بودند که یک ضربه سر همه چیز را تغییر داد.

1529430575699

روی ضربه کرنری که احسان حاج صفی پشت آن قرار گرفته بود بعید نبود تیم کی روش که فشار حملات را زیاد کرده بود به نتیجه نرسد اما اینکه چه کسی این نتیجه را رقم زد اهمیت بسیار بالایی داشت. بعد از اینکه توپ به تور دروازه مراکش چسبید و احسان حاج صفی از پاس گل به مهدی طارمی خوشحال بود، تصاویر آهسته تلویزیونی نشان داد که به جای شماره ۱۷ ایران، شماره ۲۰ تیم ملی مراکش که به عنوان یک تعویض موفق در نظر گرفته می‌شد به تعویض طلایی و فرشته نجات برای تیم ملی ایران و هوادارانش تبدیل شده است.

1529298014904

چهره مغموم و افسرده عزیز بوحدوز تمام تماشاگران این مسابقه را آگاه کرد که بازیکن تیم ملی مراکش به اشتباه با یک ضربه سر دروازه خودی را باز کرده است و برخلاف تمام بازیکنان تعویضی که برای نتیجه گرفتن تیم‌شان وارد زمین می‌شوند این بار سبب ناکامی همبازیانش شده است و سه امتیاز را به رقیب هدیه کرده است.

152913244699950200

پس از بازی واکنش‌ها گوناگون بود، ایرانی‌ها از بوحدوز تشکر می‌کردند و اغلب مراکشی‌ها نیز به او روحیه می‌دادند اما نگاه متفاوت پژمان جمشیدی جالب‌تر از بقیه بود. او در صفحه خود در این باره نوشت: «امروز در کنار تمام لذت و غرور و شادی که همه وجودم رو سیراب کرد، ناگهان یاد تو افتادم. یاد حالت که هیچکس نمی‌داند چگونه است. یاد خانواده‌ات که تمام عشق و قلبشان بدرقه راهت بود. زندگی برای هر دو ما ادامه دارد قهرمان. هم برای ما که در اوج سختی و فشار، چند ساعتی شادترین ملت جهانیم، و هم برای تو که حالا غمگین ترین پسر دنیایی.»

01311400

مهاجمی که امروز ۳۳ ساله شد پس از آن بازی به قول معروف هرگز آن بوحدوز سابق نشد، او به لیگ عربستان رفت و پس از دیگر در لیست تیم ملی مراکش قرار نگرفت. او در سال گذشته از لیگ عربستان خارج شد و به آلمان رفت اما در بوندسلیگا برای این مهاجم پا به سن گذاشته جایی نبود و او به بوندس لیگا ۲ رفت تا به تیم ساندهاوسن بپیوندند. او برای این تیم ۱۱ بازی به میدان رفته و شش گل هم به ثمر رسانده است و این روزها دور از هیاهوی روسیه و آن پترزبورگ زندگی می‌کند اما بعید به نظر می‌رسد او با فرا رسیدن ۲۷ خردادماه آن روز را به یاد نیاورد.

01413078

نام:
ایمیل:
* نظر: