کد خبر: ۱۰۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی:
ارومیه – رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی آذربایجان غربی از اجرای طرح محله محوری برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد آقازاده دوشنبه شب در گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اجرای طرح محله محوری برای پیشگیری از شیوع این ویروس خبر داد و گفت: با اجرای این طرح در بخش مرکزی مردم تا حدودی رعایت کرده و از ترددهای غیر ضروری پرهیز کرده اما در حاشیه شهر و در محلات هنوز عده‌ای اندک رعایت نمی‌کنند که با اجرای طرح محله محوری در محلات شهر سعی خواهیم کرد که شیوع و انتقال این ویروس را مدیریت کنیم.

وی همچنین در خصوص روند اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی افزود: همراهی مردم، ماندن در خانه و رعایت بهداشت فردی از و تنها و مهمترین راه شکست زنجیره انتقال این ویروس است بنابراین با اجرای طرح فاصله گذاری انتظار می‌رود مردم در خانه مانده و از ترددهای غیر ضروری خود اجتناب کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پزشکان و پرستاران جهاد گران مقابله با این ویروس هستند افزود: متأسفانه ۷ پزشک و ۱۹ پرستار استان درگیر بیماری کرونا شده‌اند که روند درمان آنها بخوبی طی می‌شود.

آقازاده با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان افزود: تا به امروز یک هزار و ۷۵۱ نمونه گرفته شده است که از این تعداد نتیجه نمونه ۶۹۶ نفر مثبت است، ۵۵ نفر نیز بر اثر ابتلاء به ویروس جان خود را از دست داده و ۳۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ارومیه، بوکان، خوی، شاهین دژ و میاندوآب از کانون‌های پر خطر شیوع این ویروس در استان است ادامه داد: در شهرستان سردشت ۶ واحد آی سی یو برای پذیرش بیماران کرونایی فراهم شده است.

آقازاده با اشاره به اقدامات ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرستان سردشت افزود: تا به امروز ۲۱ نفر به کرونا در شهرستان سردشت مبتلا شده‌اند که این مردم این شهرستان شیمیایی می‌خواهیم در خانه‌های خود مانده و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار