کد خبر: ۱۰۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: سامانه‌ها و زیرساخت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند مهیا شده است و منتظر ارزیابی ریسک این طرح هستیم.

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط ویدئو کنفرانس که با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد گفت: نمودار شیوع کرونا در ایران کوتاه‌تر از کشورهایی است که هم زمان یا بعد از ما درگیر این بیماری شده‌اند هست و فاصله‌گذاری اجتماعی نشان داد که اثر بهتری نسبت به قرنطینه اجباری و حکومت نظامی دارد و مستندات تا امروز حاکی از آن است که تشدید فاصله‌گذاری اجتماعی توانسته کمک زیادی به مدیریت این بیماری کند و مرحله بعدی فاصله گذاری هوشمند اجرایی خواهد شد که امیدواریم این روند کاهش و مدیریت بیماری ادامه پیدا کند تا در روزهای آتی شاهد مهار این بیماری باشیم.

جهانپور درباره دلیل آغاز طرح فاصله‌گذاری هوشمند گفت: فاز اول آن که از هفته اول اسفند آغاز شده بود، فاصله‌گذاری اجتماعی معتدل بود. فاز دوم که با تشدید محدودیت‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی همراه بود که مطابق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجرا شد و تا ۲۰ فروردین ادامه خواهد داشت. اگر از بیستم بخواهیم از این فاز عبور کنیم، فاز سوم ورود به فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند است. سامانه و زیرساخت اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند آغاز شده است و منتظر ارزیابی ریسک این طرح هستیم.

ادامه دارد/

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار