کد خبر: ۱۰۳۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
وظیفه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:
رئیس مرکز خشکسالی گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت بارش در محدوده نرمال خواهد بود.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی کشور در گفت و گو با  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بارش اظهار کرد: اگرچه وضعیت بارندگی طی ۲ هفته اخیر نرمال نبود و در برخی استان ها کمبود بارش داشتیم، اما بارش ابتدای فروردین تا حدودی کمبودها را جبران کرده است.

وی افزود: در حال حاضر استان های چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نسبت به بلندمدت ۲۵ درصد، یزد ۲۵ درصد و اصفهان ۱۰ تا ۱۵ درصد کمبود بارش داشته است.

وظیفه با اشاره به اینکه در اغلب استان های کشور بارش نرمال بوده است، بیان کرد: بنابر آمار بارش در اغلب استان ها بویژه جنوب فارس، هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کرمان بیش از نرمال و در استان های ایلام، لرستان، مرکزی، همدان، تهران، قم و قزوین نرمال بوده است و به عبارت دیگر بارش در حوزه غرب تا مرکز در محدوده نرمال و بیش از نرمال قرار گرفته است.

رئیس مرکز خشکسالی وضعیت بارش در ماه های آتی را پیش بینی کرد و گفت: طی ماه های فروردین و اردیبهشت بارش در شرایط نرمال قرار دارد.

دما طی ۲ هفته آینده تغییرات قابل توجهی نخواهد داشت

وی با اشاره به اینکه سال زراعی ۹۹_۹۸ بارش در اغلب نقاط نرمال خواهد بود، بیان کرد: در استان های جنوب شرق هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب فارس، بوشهر و سیستان و بلوچستان بارندگی ها بیش از نرمال است.

رئیس مرکز خشکسالی با اشاره به اینکه طی یک الی ۲ هفته اخیر تغییرات قابل توجهی از لحاظ دمایی نخواهیم داشت، بیان کرد: مدل های اقلیمی نشان می دهد که وضعیت دما در ماه های اردیبشهت و خرداد در محدوده نرمال قرار گیرد.

وی مجموع بارش یک سال زراعی را ۲۳۲ میلی متر اعلام کرد و افزود: بنابر آخرین آمار مجموع بارش های کشور ۲۰۷ میلی متر بوده که با این وجود تنها ۳۰ میلی متر دیگر بارش تا تامین یک سال آبی نیاز داریم.

وظیفه در پایان از رشد ۳۰ میلی متری بارش نسبت به متوسط بلندمدت خبر داد و گفت: این در حالی است که بارش نسبت به مدت مشابه سال در کل کشور ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بارش باران ، خشکسالی
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار