کد خبر: ۱۰۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
رئیس هیئت مدیره یک شرکت‌ دانش بنیان گفت: دستگاهی طراحی کرده ایم که روشنی یا خاموشی گاز را می‌تواند از راه دور کنترل کند.

دانش بنیان// ساخت دستگاهی که روشنی یا خاموشی گاز را از راه دور ممکن کرده است

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف کشاورز مهاجر رئیس هیئت مدیره یک شرکت‌ دانش بنیان گفت: فعالیت ما در حوزه اینترنت اشیاست که فلسفه وجودی آن به این معناست که تمام اشیا در اطراف ما اجازه ورود به دنیای اینترنت را دارند.

او افزود: به عنوان مثال روشنی یا خاموشی گاز را با استفاده از این دستگاه، می‌توان از راه دور کنترل کرد یا حتی اگر نشتی گاز وجود داشته باشد افراد بتوانند گاز را قطع کنند.

کشاورز مهاجر تصریح کرد: «بحث روشنایی ها» یکی از حوزه‌هایی است که ما روی آن تمرکز کرده و آن را به مرحله تجربی سازی رسانده ایم.


بیشتر بخوانید: تولید مهم‌ترین تجهیزات مقابله با کرونا به روزانه ۳۰ عدد رسید


او ادامه داد: از آنجایی که ما طلوع و غروب خورشید داریم و دمای نور در طبیعت متغیر است، یعنی در ابتدای صبح دمای نور خیلی پایین است و به سمت ظهر که می‌رویم دمای نور به حداکثر خود می‌رسد و مجدد به سمت غروب کاهش پیدا می‌کند؛ بنابراین ما این سیستم را روی چراغ‌ها شبیه سازی و پیاده کرده ایم.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان اظهار کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این سیستم روشنایی این است که می‌توان شدت روشنایی را کاهش داد و زمانی به این کار نیاز پیدا می‌کنیم که یک میزان روشنایی یا نور طبیعی از بیرون محیط و از طریق پنجره به داخل تابیده می‌شود و الزامی نیست که آن چراغ درصد روشنایی خود را داشته باشد؛ چرا که شدت روشنایی تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده و مصرف انرژی تا ۵۰ درصد کاهش می‌کند.

برای این کار می‌توانید از طریق یک تلفن همراه هوشمند و یا تبلت از هر کجایی که هستید اشیای داخل منزل را کنترل کنید و ارتباط بین تلفن همراه که این چراغ‌ها از راه بورد‌های الکترونیکی برقرار می‌شود.

شرکت‌ها یا کارخانه‌های مختلف لامپ‌های عادی و لامپ‌های LED تولید می‌کنند و ما می‌توانیم یک ارزش افزوده‌ در اختیارشان قرار دهیم تا محصول شان هوشمند شود. این محصول با توجه به محصولات خارجی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت آن‌ها به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار