کد خبر: ۱۰۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱
آغاز سال 1399 با شیوع ویروس منحوس کرونا کوبید 19 همراه بود. این حادثه تلخ در شرایطی گسترش پیداکرده است که تقریباً تمامی کشورهای دنیا با این فاجعه غمبار در حال مچ اندازی هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس در شیراز، انتقال سریع این بیماری و مرگ نزدیک به 3000 نفر از هم‌وطنانمان داغی بر دلمان گذاشته که تا سالهای سال جبران نخواهد شد. اما در این فضای کرونایی حوادث و رخدادهایی اتفاق افتاده است که اغلب امید و در کمال تأسف در بعضی از موارد تأسف را برایمان به ارمغان آورده‌اند.

اتفاقاتی نظیر حضور باقدرت و استوار کادر درمانی این کشور جهت مداوای بیماران کرونایی در روزهای پرخطری که حضور در این عرصه هر آیینه ممکن است با مبتلا شدن خودشان همراه باشد.

اما مدافعان سلامت این مرزوبوم بار دیگر ثبات کردند که ایرانی‌ها برای حفظ کیان این آب‌وخاک حاضرند هر زمان خودشان را به دل حادثه پرتاب کنند تا خدای‌نکرده مویی از این گربه‌ی وطن کم نشود و این مرزوبوم همچنان باوجود سختی‌های بسیار به ادامه مسیر پرتلاطمش بپردازد.

در کنار همت بالا و والای کادر درمانی نمی‌توان از زحمات بسیجیان و هیئتی‌ها و نیروهای خدوم شهرداری و همچنین مردم عادی این سرزمین هم غافل بود که شبانه‌روز مشغول تهیه و توزیع اقلام بهداشتی اعم از ماسک و ماده ضدعفونی بودند، تا این کمبود ناشی از این اقلام را مرتفع سازند و همین‌طور در تمامی این شب‌های گذشته هنگامی‌که ما در تخت خوابمان مشغول استراحت بودیم آنها به ضدعفونی معابر شهری و سطوح می‌پرداختند تا امنیت روانی ما را تأمین کنند.

در گوشه‌های دیگر نیز افرادی که هیچ‌کدام از این کارها را نمی‌توانستند به هر دلیلی انجام دهند با حضور در خانه خودشان و قرنطینه خانگی مانع گسترش زنجیره انسانی انتقال این ویروس کشنده کردند تا بتوانند باری را از روی دوش پرسنل خدوم درمانی بردارند و مانع افزایش زحمت برای آنان بشوند.

دراین‌بین باید گفت در این اتفاقات نیکو و خیر دیدگاه‌های سیاسی هم دخیل نبوده و از طلبه‌ی ساکن قم که همسرش را ازدست‌داده بود گرفته تا بعضی از شخصیت‌های شاخص اصلاح‌طلب، همه و همه برای خدمت به این آب‌وخاک زحمت کشیده اند.

اما با نهایت ناراحتی باید گفت در این بین نیز عده ای بودند که با کاهلی در صدور فرامین لازم فضا را برای گسترش بیش از پیش این ویروس نحس فراهم کردند که موجب خسارات انسانی غیر قابل جبرانی برای این سرزمین شد.

همچنین عده ای از افراد که با خودخواهی هرچه تمام تر با سفرهای غیرضروری فضا را برای انتقال این بیماری به سایر افراد فراهم کردند که شاید نمونه بارز این امر را بتوان در مازندران و شهر آمل یافت.

در کنار این موارد به نظر می رسد بعضی افراد این شرایط را بهشت خودشان تصور کرده اند و با گرفتن ماهی از این آب کرونا آلود قصد دارند فضا را برای حضورشان در انتخابات شورای شهر و روستای سال آینده مهیا کنند. شاید نگاه موشکافانه تر به عکس ها و فیلمهایی که بعضی افراد از خودشان منتشر میکنند و آنچنان جلوه میکنند که همه ی زحمت تولید و توزیع مواد بهداشتی بر دوش آنان بوده است و با تلاش های آنان این امور به تحقق رسیده است، اما باید گفت واقع امر چیز دیگری است.

12فروردین 1399

روز گرامیداشت جمهوری اسلامی

سیدمحمدمهدی شمس

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار