کد خبر: ۱۰۳۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
شریف در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:
دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران گفت: در صورت ادامه حرکت با سرعت قبلی در عرصه اقتصادی مشکلات ما حل نمی‌شود.

جهش تولید مستلزم هم افزایی تمام ارکان حاکمیت است/در صورت تداوم سرعت قبلی در عرصه اقتصادی به اهدافمان نمی‌رسیماحمد شریف دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران و عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری امسال به نام «جهش تولید» گفت: چندین سال است که اسامی سال‌ها از طرف مقام معظم رهبری عناوین اقتصادی به خود می‌گیرد، چراک ه کشور ما  از نظر اقتصادی در یک رویارویی تمام عیار با ایالات متحده آمریکا قرار دارد، بنابراین وقتی کشور در یک جنگ اقتصادی قرار می گیرد، قطعا آرایش دفاعی متناسب خود را اتخاذ می کند و اکنون راه حل ما اقتصادی است.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران  تاکید کرد: تحریم‌های همه جانبه علیه کشور ما و برخی از مسائل برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران نشانگر این است که دشمنان از این طریق می‌خواهند به کشورمان  آسیب وارد کنند، طبعا اولویت ما باید مقابله در عرصه اقتصادی باشد. به همین خاطر بود که در سال‌های مختلف تلاش کردیم از منظر اقتصادی توانمند شویم.

شریف با تاکید بر اینکه تحریم‌ها در بسیاری از مواقع باعث شده که ایران به برنامه‌ و طرح های مدنظر خود دست پیدا نکند، گفت: هر کشور دیگری هم جای ما بود شرایط خیلی بدتری داشت، ولی با این حال بسیاری از مسائل از دست دولت ما خارج بود، یعنی طرف‌های خارجی با برهم زدن توافق‌هایی که سالیان زیادی برای آن زحمت کشیده شد مانع از دستیابی ما به اهداف شدند.


بیشتر بخوانید:جهش تولید؛ راهکار نجات اقتصاد کشور است/ مقررات دست و پا گیر در بخش تولید حذف شود 


او افزود: فلسفه نامگذاری امسال به عنوان سال «جهش تولید» این است که  اگر بخواهیم با سرعت قبلی در عرصه اقتصادی حرکت کنیم قطعا مشکلات ما لا ینحل باقی خواهد ماند و به اهداف از پیش تعیین شده نخواهیم رسید؛ اهدافی مانند برنامه‌ای که در چشم انداز منتهی به سال ۱۴۰۴ داریم، به همین دلیل باید سرعت حرکت خود را بالا ببریم البته بسیار کار سخت، دشوار و طاقت فرسایی است.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: «جهش تولید» مستلزم این است که تمامی ارکان حاکمیت در یک هم افزایی با هم قرار بگیرند، قوانین به روز در مجلس تصویب شود، بحث مبارزه به فساد با جدیت از طرف قوه قضائیه دنبال شود و دولت هم همه توان کارشناسی خود را به کار گیرد که زمینه فعالیت‌های اقتصادی را تسهیل کند.

دبیرکل حزب همبستگی دانش آموختگان ایران تصریح کرد: ایران امسال مانند سایر کشور‌های جهان درگیر یک معضل در خصوص سلامتی شهروندان است؛ کرونا همه کشور‌ها را تا حدودی درگیر کرده، بنابراین اکثر برنامه‌ها باید پس از اتمام مشکل ویروس کرونا انجام شود. این ویروس کل اقتصاد جهانی را دچار آسیب و رکود کرده است و ما هم متاثر از این رکود خواهیم بود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار