کد خبر: ۱۰۳۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
همتی تصمیمات روز گذشته بانک مرکزی در چارچوب سیاست های پولی، اعتباری و ارزی را اعلام کرد.

به گزاارش ایلنا، همتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد: در زمینه سیاست های اعتباری سه اقدام صورت خواهیم داد:

در مقابله با آثار اقتصادی کرونا، بانک های عامل را مشخص کردیم و ساز و کار پشتیبانی از طرح بزرگ تأمین اعتبار ۷۵ هزار میلیارد تومانی حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا با هدف حمایت از تداوم اشتغال نیروی کار واحدهای اقتصادی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.   

 همتی افزود: در زمینه کمک به ایجاد جهش تولید، مقرر شد واحد نظارت بر زنجیره ی تأمین در جهت تعمیق و توسعه ی زنجیره تأمین مالی تولید کالاها و خدمات در بانک مرکزی ایجاد شود.

 رئیس کل بانک مرکزی افزود: تعداد بانک های عامل مجری طرح گام نیز برای تقویت این ساز و کار تامین مالی غیر تورمی افزایش پیدا کرد.

همتی تاکید کرد: در زمینه سیاست پولی و توسعه عملیات بازار باز، شیوه نامه قرارداد خرید مجدد (Repo) و قرارداد خرید معکوس(Reverse-Repo) ، که برای اولین بار در ایران اجرا می شود را تصویب کردیم و ان شاالله عملیات بازار باز امسال با روند تعمیق بازار بدهی توسعه یافته و هدف کنترل سود بانکی و تورم را با این ابزار مهم سیاست پولی پی می گیریم.

همتی افزود: در بخش سیاست ارزی، برنامه ریزی لازم جهت تأمین به موقع ارز کالاهای اساسی از روش ها و کانال هایی که در دسترس بانک مرکزی و بخش خصوصی است را انجام دادیم. برنامه ما تداوم جدی روند مدیریت علمی و بدون هیجان بازار ارز در سال جدید است.

 همتی در پایان تاکید کرد: امیدوارم با  اقدامات در دست اجرا، چنان که قبلاً هم گفته ام، ادامه ثبات و پایداری در اقتصاد فراهم شده  و مسیر رشد اقتصادی هموار شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار