کد خبر: ۱۰۳۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۱
محققان چینی از داده‌های ماهواره‌ای برای نظارت بر ملخ‌های بیابانی استفاده می‌کنند تا گسترش آنها را در کشور خود کنترل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، براساس گزارش آکادمی علوم چین (CAS)، محققان چینی از داده‌های ماهواره‌ای و داده‌های هواشناسی برای پایش ملخ‌های بیابانی و ارائه هشدارهای اولیه استفاده کرده‌اند.

محققان موسسه تحقیقات اطلاعات هوافضا چین، داده‌های ماهواره‌ای تولید شده توسط ماهواره‌های سری Gaofen چین ، Landsat از ایالات متحده و Sentinel آژانس فضایی اروپا را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

آنها داده‌ها را با داده‌های هواشناسی جهانی و داده‌های بررسی حفاظت از گیاهان ترکیب کردند و داده‌ها را با مدل پیش بینی آفت و تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در سکوی علوم زمین دیجیتال پردازش کردند.

آنها همچنین تحقیقات مربوط به توزیع زمانی و مکانی تولید مثل ملخ‌های بیابانی و مهاجرت در آفریقا در ماه فوریه را انجام دادند و پیش بینی‌هایی در مورد مهاجرت آنها به چین ارائه کردند.

نتایج نشان داد اگر ملخ‌های بیابانی در پاکستان و هند به طور مؤثر کنترل نشوند و به نپال و میانمار گسترش یابند، احتمالاً ملخ‌های بیابانی به چین نیز گسترش پیدا کنند.

به گفته این تیم، چین باید نظارت پویا و هشدار زودهنگام از ملخ‌های بیابانی در مقیاس بزرگ و اقدامات پیشگیری و کنترل مشترک را با سایر کشورها انجام دهد.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار