کد خبر: ۱۰۳۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی استان خبر داد؛
ایسنا/خراسان رضوی معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: تماس‌ها به اورژانس اجتماعی در این مدت که مردم در خانه نشینی بسر می برند کاهش داشته و بیشتر تماس‌ها در خصوص نگرانی‌ها درباره بیماری کرونا است.

غلامحسین حقدادی، در گفت‌وگو با ایسنا اظهارکرد: در این روزهای خانه نشینی خانواده‌ها فرصت بیشتری دارند که در کنار یکدیگر باشند بنابراین ما باید قدر این لحظات را بیشتر بدانیم، البته احساس می‌کنم همین‌گونه بوده است؛ زیرا تماس‌ها به اورژانس اجتماعی در این مدت کاهش داشته و بیشتر تماس‌ها در خصوص نگرانی‌ها  درباره بیماری کروناست .

 وی افزود: امیدواریم این روند کاهش تماس به اورژانس اجتماعی ادامه داشته باشد و اینکه این روند ادامه دارد یا خیر، بستگی به مدت زمان دوران بحران کرونا و آثارش دارد. اگر مردم همکاری لازم را داشته باشند و در خانه بمانند تا روند انتقال کاهش پیدا کند این شرایط زودتر تمام خواهد شد و تاثیر سنگین اجتماعی و اقتصادی کمتری خواهیم داشت.

حقدادی بیان کرد: در صورتی که این بحران طولانی شود  تاثیرات جدی برای همه ما پیش خواهد آمد، از جمله اینکه با مشکلات شدید خانوادگی و شرایط بد اقتصادی برای بعضی از خانواده‌ها مواجه خواهیم شد.

 معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا از خانواده‌هایی که درخواست طلاق داشتند، خواسته‌ایم که طلاق خود را به تعویق بیندازند و تقریبا صددرصد افراد در این دوران تقاضای مشاوره طلاق  خود را مطرح نکرده‌اند و تماس‌هایی هم که گرفته می‌شود تماس‌های جدی‌تر از گذشته نیست.

حقدادی بیان کرد: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تمهیداتی را برای بعد از بهبود این بحران در نظر خواهد گرفت تا در آینده که شرایط طبیعی شد طوری پیش رویم که تراکم کاری نداشته باشیم.

 وی با اشاره به اینکه «قضاوت در خصوص اینکه در آینده چه پیش خواهد آمد ممکن نیست» ادامه داد: عوارض اقتصادی و اجتماعی این‌گونه بحران‌ها بستگی به طول مدت آن دارد که طولانی شدن آن منجر به شکل‌گیری مسائلی مانند بزهکاری، دزدی، آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود.  این مسائل برای همه جوامع ممکن است پیش بیاید و تنها مختص ایران نیست. همکاری مردم منجر می‌شود تا همه چیز زودتر به روال عادی بازگردد و خسارت‌های مالی کمتر و جبران آن راحت‌تر باشد.

معاون اموراجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی با بیان اینکه «در دوران خانه نشینی  مشکل و مسائل حادی که منجر به تقاضای طلاق شود به وجود نمی‌آید»، تصریح کرد: بیشتر اختلافات از قبل وجود داشته و این دوران باعث تشدید آن می‌شود. طبیعتا وقتی افراد در کنار یکدیگر هستند ارتباط کلامی بیشتری بین آنها وجود دارد، این از طرفی برای بعضی خانواده‌ها که ارتباط خوبی با یکدیگر نداشتند، باعث بهبود روابط آنها شده  و از طرف دیگر برای بعضی خانواده‌ها درگیری، انتظارات و برداشت‌های متفاوتی ایجاد کرده که منجر به اختلاف می‌شود.

حقدادی اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده باز هم اورژانس اجتماعی با تمام قوا در حال فعالیت است و هیچ چیز باعث کم‌کاری آن‌ها نشده است. برای افرادی که ممکن است در هر شرایطی جانشان در خطر باشد آماده باش هستیم. در حال حاضر خوشبختانه مسائل و موارد حاد مانند کودک‌آزاری، همسرآزاری، خودکشی و... کاهش داشته است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار