کد خبر: ۱۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲
استاندار کرمان استفاده از توان و ظرفیت بخش غیردولتی را در مدیریت کرونا و پساکرونا مهم ارزیابی کرد و از صاحب‌نظران، محققان و اقشار مختلف مردم و ... خواست پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای مدیریت آثار منفی بحران کرونا به استانداری کرمان ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدجواد فدایی در جلسه‌ای فوق‌العاده که امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان تشکیل داد، به واکاوی راهکارهای مقابله با اثرات مخرب اقتصادی و اجتماعی ناشی از  بیماری کرونا و مدیریت پساکرونا در استان کرمان پرداخت.

استاندار کرمان با اشاره به آثار منفی شیوع بیماری کووید۱۹ در کشور، آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی را مخرب توصیف و تصریح کرد: همزمان با مدیریت بیماری کرونا و در کنار پیشگیری و درمان باید به‌طور جدی برای کاهش اثرات شیوع بیماری در ابعاد مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ بهمن و با شیوع کرونا در چین، نخستین جلسه پیشگیری از بیماری کرونا در استان برگزار شد، گفت: بخشی از آثار اقتصادی و اجتماعی گسترش کروناویروس در حال بروز است اما در آینده نزدیک نیز تبعات بعدی آن خود را نشان می‌دهد که پیش‌بینی، آینده نگری و ارائه راهکارهای کارشناسی منجر به کاهش مشکلات مردم به‌ویژه اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا و پیشگامی استان کرمان در کنترل و مدیریت رکود اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

استاندار کرمان استفاده توان و ظرفیت بخش غیردولتی را در مدیریت کرونا و پساکرونا مهم ارزیابی کرد و از صاحب‌نظران، محققان، اقشار مختلف مردم، مدیران، صاحبان حرف و مشاغل، سازمان‌های مردم نهاد، خیران، سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اهالی رسانه و متخصصان خواست پیشنهادات و برنامه‌های خود را برای مدیریت آثار منفی بحران کرونا در ابعاد مختلف به استانداری کرمان ارائه کنند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کرمان در این جلسه اظهار امیدواری کرد با رفع بلیه کروناویروس از جوامع انسانی، سال خوبی در پیش داشته باشیم و جشن عبور از کرونا را برگزار کنیم.

وی ادامه وضع موجود را نیز تا سه ماه آینده محتمل دانست و گفت: کشور تا چند ماه درگیر آثار کروناویروس خواهد بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای گذر موفق از این بحران به عزم ملی نیاز داریم، تصریح کرد: همه باید در کنار دولت و دستگاه‌های مختلف قرار گیرند و با مشکلات مبارزه کنند.

وی افزود: دولت با محوریت وزارت بهداشت در راس مقابله با کرونا است و همه نیروهای مسلح در کنار دولت کار می‌کنند و جمهوری اسلامی در مقایسه با سایر کشورها خوب، عمل کرده است هرچند که مشکلات عبور از بحران هم کم نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت بخش خیران محدود است، بیان کرد: در بحث مدیریت بحران کرونا سه نگاه وجود دارد که  یکی شامل دولت به معنای قوه مجریه است تا تدبیری بیندیشد و کشور دچار مشکل نشود که تا کنون تدابیر و مصوبات خوبی داشته است.

علیدادی‌سلیمانی اضافه کرد: نگاه دوم حضور بخش خیران است که در کنار دولت قرار بگیرند و در نگاه سوم، باید ظرفیت دولت و نظام و بخش خیران دست به‌دست هم دهند و برای حل مشکلات کمک کنند.

زاهدی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با تقدیر از ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا که زودتر از سایر استان‌ها فعال شد، عنوان کرد: بحران کرونا  آثار و تبعات اقتصادی و اجتماعی دارد و دولت همزمان علاوه بر مبارزه با کرونا مدیریت تبعات آن را دنبال می‌کند.

 وی به آسیب‌دیدن حدود ۴۰ درصد از کسب و کارها در کشور با شیوع کروناویروس اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های خوبی در استان در محلات و مناطق محروم برای کمک به افراد آسیب‌دیده از تبعات اقتصادی کرونا توسط خیران و تشکل‌های مردم نهاد آغاز شده که باید به‌طور منظم و حساب‌شده تداوم یابد.

رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با تشریح وضعیت توزیع شاغلان استان در رسته‌های مختلف؛ تقویت بخش کشاورزی، ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای خرد و خانگی، ترغیب جوانان به پرکردن فرصت‌های شغلی ایجاد شده ناشی از برگشت بخشی از اتباع بیگانه را پیشنهاد کرد.

وی بر اهمیت توجه به بهداشت و سلامت کارگران، تقویت کسب و کارهای اینترنتی و استفاده از ظرفیت بسیج تأکید کرد و گفت: تا کنون سه هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند که باید شرایط آنها بررسی شود.

یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان نیز آمادگی دستگاه قضا را برای همکاری، تسهیل و رونق اقتصادی در استان اعلام کرد.

انتهای پیام3388/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار