کد خبر: ۱۰۳۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
تئاتر در خانه-۱۵؛
فیلم-تئاتر «کسوف» به کارگردانی ایوب آقاخانی با داستان یک زوج افغان گزینه مناسبی برای تماشا در روزهای تعطیل است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به تعطیلی تماشاخانه‌ها و مراکز هنری به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در ایام تعطیلات نوروزی و لزوم در منزل ماندن اکثر مردم به علاقه‌مندان تئاتر و هنرهای نمایشی پیشنهاد می‌شود برای پر کردن اوقات فراغتشان به دیدن فیلم-تئاترهای مختلف بنشینند که در همین راستا دیدن فیلم-تئاتر «کسوف» به کارگردانی ایوب آقاخانی توصیه می‌شود.

نسخه ویدئویی که از این اجرا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد مربوط به اجرای سال ۹۵ نمایش در تماشاخانه باران است در حالی که این اثر نمایشی پیش از این در سال ۸۹ نیز در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر به صحنه رفته بود.

«کسوف» راوی زندگی یک مرد افغان است که همزمان با جنگ افغانستان و آغاز جنگ تحمیلی ایران و عراق به ایران می‌آید و با دختری به نام ثریا ازدواج می‌کند و پس از مدتی که کارت اقامت او در ایران باطل می‌شود، تصمیم می‌گیرد که به همراه همسر خود به افغانستان بازگردد اما در بین راه با مشکلاتی روبرو و مجبور می‌شود که در منطقه صفر مرزی چادر بزند...

حمیدرضا آذرنگ، نسیم ادبی و ایوب آقاخانی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. حضور موفق حمیدرضا آذرنگ و نسیم ادبی در «کسوف» و به تصویر کشیدن چالش‌های انسانی ۲ شخصیت گرفتار در درد و رنجی رهانشدنی از نقاط قوت این اثر نمایشی است.

فیلم-تئاترها این روزها در اکثر شهر کتاب‌ها، فروشگاه‌های فروش فیلم‌های شبکه نمایش خانگی و بعضی کتاب‌فروشی‌های معتبر قابل خرید هستند همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با خرید اینترنتی و تماشا در وی او دی های مختلف این محصولات را با هزینه مناسب‌تری تماشا کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار